سازمان پژوهش های علمی کاربردی آمریکا معروف به  ASTRO Americaسه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که توسط ارتش آمریکا برای انجام پروژه ای تحت عنوان “Jointless Hull Project” انتخاب شده است. وزارت دفاع آمریکا با انعقاد قرارداد ار طریقLIFT ، موسسه نوآوری تولید را پشتیبانی می کند، این برنامه بخشی از تلاش برای توسعه و ارائه ابزاری در مقیاس بدنه برای وسایل نقلیه جنگی با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی است. آنها امیدوارند ضمن کاهش وزن و افزایش عملکرد و دوام خودرو، سرعت را بهبود بخشند.

 

ساخت بدنه خودرو جنگی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Nigel Francis، مدیر عامل و مدیر اجرایی LIFT گفت: “ما به عنوان یک مؤسسه نوآوری در تولید ملی، به پیشرفت تکنولوژی از مفهوم گرفته تا استفاده هرچه سریعتر توسط جنگجوها کمک می کنیم. توسعه بدنه بدون درز با مأموریت ما برای سوق دادن تولیدات در آمریکا به سمت آینده از طریق پیوند مواد با فرآیندها و سیستم های پیچیده هم راستا می باشد.”

پرینت سه بعدی بدنه بدون خودرو های جنگی درز به صورت یک جز واحد و یکپارچه مزایای متعددی فراهم می کند. اولین مزیت که معمولاً در بحث استفاده از فناوری های چاپگر سه بعدی نیز مطرح می شود، افزایش پتانسیل یکپارچه سازی یک قطعه است که به طور قابل توجهی راندمان زنجیره تامین را بهبود می بخشد و همچنین هزینه تولید را به میزان زیادی کاهش می دهد.Larry “LJ” Holmes ، پژوهشگر ارشد در سازمانASTRO  آمریکا در این مورد توضیح داد: “مأموریت ما این است که ابزاری در مقیاس بزرگ با توانایی تولید بدنه های خودروهای جنگی به صورت یکپارچه و بدون درز با اندازه تقریبی ۳۰ فوت در ۲۰ فوت در ۱۲ فوت توسعه دهیم. فناوری پرینتر سه بعدی در مقیاس عظیم، پتانسیل تغییر نحوه ساخت وسایل نقلیه برای ارتش را در عین کاهش شکست در زنجیره تأمین دارا می باشد”.

 

ساخت بدنه خودرو جنگی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت بدنه خودرو جنگی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

استفاده از این بدنه های پرینت سه بعدی شده برای خودروهای جنگی، علاوه بر ساختار یکپارچه مزایای دیگری از جمله کاهش وزن و دوام را فراهم می کند.

Jason Gorey ، مدیر اجرایی ASTRO America گفت: “این یک پروژه ایده آل برای ASTRO America و تیم بسیار باتجربه آن است. این یک پروژه تحقیقاتی در زمینه سخت افزار، نرم افزار یا مواد نیست، بلکه یک پروژه اجرایی مستقیم است که در آن روش های موجود اما پیشرفته را به اندازه پوسته مورد نیاز مقیاس می کنیم. ما برای ارائه این پروژه با فروشندگان تجهیزات و همچنین ادغامگرهای سیستم همکاری خواهیم کرد. “

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (38 امتیاز)