پروژه پرینت سه بعدی پاویون در نانجینگ چین بزرگترین پروژه توسعه یافته تا به امروز است. این سازه در پارک تفریحی Happy Valley در نانجینگ ساخته شده است که درهای آن به طور رسمی در اواسط نوامبر سال گذشته باز شد. این طرح توسط معمارانی به نام Archi-Union و Fab Union پیشنهاد شده است و هدف آن ها نشان دادن یک سازه آوانگارد بلند و جذاب به عنوان یک شگفتی آینده نگرانه بود که راه را برای بعد دیگری باز کند.

ساخت بزرگترین پاویون جهان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این اولین بار نیست که از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در پروژه های ساخت سازه های معماری در مکان های عمومی استفاده می شود. اگر فقط پاویون ها را در نظر بگیریم، ما قبلا شاهد توسعه یک پاویون به نام Deciduous با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و بطری های پلاستیکی بازیافت شده و همچنین سازه R-IGLO  که یک پاویون ساخته شده از PET بازیافت شده است بوده ایم. این پروژه ها پتانسیل فناوری پرینت سه بعدی و همچنین توانایی استفاده مجدد از مواد برای برای تولید را نشان می دهند. با این حال پاویون جدید واقع در چین به لطف طراحی بسیار بدیع و نوآورانه، معماری و ساخت و ساز را در سطح بالاتری به چالش می کشد.

ساخت بزرگترین پاویون جهان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت بزرگترین پاویون جهان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

بزرگترین پاویون پرینت سه بعدی شده جهان

این پاویون پرینت سه بعدی شده در Happy Valley در نانجینگ حدود ۵۲ متر طول و ۲۶ متر عرض دارد. علاوه بر این مساحت انجام پروژه در حدود ۱۳۵۲ متر مربع است. شاخص ترین ویژگی این سازه، هندسه هذلولی چند بعدی آن است که امکان جلوآمدگی تا ۳۰ متر را ارائه می دهد و تجربه مکان بی نظیری را فراهم می کند. با استفاده از الگوریتم کلاژ پیکسل رنگ در طراحی، از ۶ طیف صورتی برای هر بخش استفاده شده است. سپس هر یک از بخش ها طبق الگوی تعیین شده چاپ سه بعدی شدند. این تیم پس از آزمایش مکرر مواد مقاوم، یک ترموپلاستیک رنگی مقاوم در برابر اشعه UV را انتخاب کرد که بتواند با فناوری چاپ پارامتری رنگی دقیق، ۲۵۶ رنگ را تولید کند.

بزرگترین پاویون پرینت سه بعدی شده جهان
بزرگترین پاویون پرینت سه بعدی شده جهان

با این حال یکی از مشکلات در استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در مقیاس بزرگ، نیاز به مقیاس و دقت در کنار هم است که فراتر از محدوده مشخصات فیزیکی مواد پرینت سه بعدی می رود. با این وجود، این پروژه از دو منظر یک راه حل ارائه می دهد. به طور کلی یک الگوریتم بهینه سازی تقسیم سطح حاصل از یک مدل پرینت سه بعدی، نتیجه ای ایمن، قابل اعتماد و دقیق برای تقسیم بندی کلی صفحه را تضمین می کند.

یکی از مسئولین این پروژه اظهار داشت: “مفهوم این پاویون امکان تأثیرگذاری پرینت سه بعدی در صنعت ساخت و ساز را برای ما آشکار کرد. این اثر یک ایده از آینده معماری به ما می دهد. این پاویون به ما نشان داد که خلاقیت انسانی و دقت رباتیکی می تواند چه چیزهایی را در طراحی و ساخت ایجاد کند.. “

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی بزرگترین پاویون جهان در چین

4.8/5 - (40 امتیاز)