قابلیت های تکنولوژی پرینتر سه بعدی بی شمار و متنوع است. یک شرکت در مونیخ به نام Air Up، با فروش بطری‌ هایی که طعم آب را تغییر می دهند روند جدیدی در نوشیدنی‌ های سالم ایجاد کرده است. این شرکت به این دلیل تأسیس شد که بسیاری از ما با اینکه می دانیم هیدراتاسیون منظم چقدر برای سلامتی مهم است، در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشیم. بنابراین بنیانگذاران این شرکت تصمیم گرفتند این محصول را برای تشویق مصرف بیشتر آب توسعه دهند.

 

تولید بطری با قابلیت تغییر طعم آب با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

بسیاری از ما برای هیدراته نگه داشتن خود به نوشیدنی های شیرین، قهوه و چای های گیاهی متکی هستیم. با این حال آب بهترین منبع مایع برای بدن است. به همین دلیل است که تیم Air Up می‌ خواست بطری توسعه دهد که طعم ‌های متفاوتی در آب ایجاد کند تا ما تمایل بیشتری به نوشیدن آب داشته باشیم. این شرکت تا مارس ۲۰۲۲ و تنها در دو سال، به ۱ میلیون مشتری و ۲۴۰ کارمند رسیده است. این موضوع جالب است زیرا فناوری پرینت سه بعدی نقش کلیدی در روند توسعه این بطری ها هم برای پرینت مستقیم نمونه های اولیه و هم برای ساخت سریع قالب ها در قالب‌ گیری سیلیکونی داشته است و زمان و هزینه را کاهش داده و عرضه به بازار را تسریع کرده است.

توسعه بطری آب با قابلیت تغییر طعم آب با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه بطری آب با قابلیت تغییر طعم آب با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

طرز کار بطری آب پرینت سه بعدی شده

قانون کار بسیار ساده است. کاربر بطری یک Pod یا یک کپسول با طعم دلخواه خود را در نی قرار می دهد. هنگامی که او شروع به نوشیدن می کند، حباب های هوای طعم دار از طریق کپسول ها به داخل حفره دهان می روند و به گیرنده های بویایی که مسئول انتقال بو به مغز هستند، می رسند. از آنجایی که بوی کپسول ها از گلو می آید، مغز ما بو را تشخیص می دهد اما آن را به عنوان طعم درک می کند. به این ترتیب طعم این آب سالم و بدون قند جذاب تر می شود. علاوه بر این، کپسول های معطر می توانند حداقل پنج تا هفت لیتر آب را طعم دهند که باعث کاهش ضایعات بطری های پلاستیکی می شود.  

 

نقش پرینت سه بعدی در توسعه بطری تغییر دهنده طعم آب

مدتهاست از تکنولوژی چاپگر سه بعدی به عنوان ابزار مهمی برای توسعه سریع و ارزان محصول نهایی استفاده می شود.Jäger  و Jüngst، بنیانگذاران Air Up، پس از تصمیم به تحقق موضوع پایان نامه کارشناسی خود، فناوری پرینت سه بعدی را برای ساخت نمونه های اولیه بطری آب بر اساس ایده های خود انتخاب کردند. آنها از ترکیبی از ابزارهای چاپ سه بعدی و روش های تولید سنتی مانند قالب گیری تزریقی، ترموفرمینگ و قالب گیری سیلیکونی استفاده کردند. این فرایند برای آنها امکان اصلاح طرح های نمونه اولیه به صورت انعطاف پذیر، اقتصادی و بسیار سریع را فراهم کرد.

بطری آب پرینت سه بعدی شده

بطری آب پرینت سه بعدی شده

شرکت Air Up برای انجام این پروژه با یک شرکت تولید کننده دستگاه های چاپگر سه بعدی همکاری کرد. برای ارائه تجربه نوشیدنی خالص به مصرف کنندگان، الزامات خاصی باید در طراحی رعایت می شد و Jäger راه حل را اینگونه توصیف کرد: “من از پرینت سه بعدی برای ایجاد قالبی استفاده کردم که بتوانم در آن سیلیکون را بریزم”. قالب های پرینت سه بعدی شده و سیلیکون ریخته شده برای Jager این امکان را فراهم ساخت بدون از دست دادن زمان و با توجه بیشتر به جزئیات و ابعاد کار کند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

PDF پرینت سه بعدی بطری با قابلیت تغییر طعم آب

 

به این پست امتیاز دهید