خانه مدViktor & Rolf  در پانزدهمین سالگرد عطر معروفFlowerbomb ، نسخه محدودی از این محصول را منتشر کرد. آنها بطری نسخه های محدود عطر فلاوربامب را با ساختار های منحصر بفردی پرینت سه بعدی شده ای تزیین کردند، که عملیات پرداخت و آبکاری برای دستیابی به رنگ رزگلد روی آن ها انجام شده است. این بطری یک مثال خوب برای نمایش ترکیب فناوری های جدید و روش های سنتی است که نشان می دهد تکنولوژی پرینتر سه بعدی چگونه می تواند تولید کالاهای لوکس را دگرگون کند. این پروژه با همکاری شرکتL’Oréal  و یک شرکت خدمات پرینت سه بعدی فرانسوی انجام شده است. 

 

ساخت بطری های عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت ویکتور اند رالف

خانه مد ویکتور و رولف در سال ۱۹۹۳ در هلند تاسیس شد و با ارائه محصولات مفهومی سحرانگیز و مجموعه های بحث انگیز خود، به سرعت توجه ها را به خود جلب کرد. این خانه مد در سال ۲۰۰۵ عطرFlowerbomb  را روانه بازار کرد که بسیار سریع در بین خانم ها مد شد. ویکتور هورستینگ و رولف سونرن، مؤسسان ویکتور و رولف درباره عطر فلاوربامب توضیح دادند: ” Flowerbombشما را غافلگیر خواهد کرد. وقتی ما مجموعه های خود را به نمایش می گذاریم، فقط لباس ها را به نمایش نمی گذاریم بلکه رویایی را ارائه می دهیم و این چیزی است که درمورد این عطر نیز صدق می کند.”

ساخت بطری های نسخه محدود عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت ویکتور اند رالف
ساخت بطری های نسخه محدود عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت ویکتور اند رالف

شرکت L’Oréal که چند سالی است در بسیاری از پروژه های خود از تکنولوژی پرینتر سه بعدی استفاده می کند، بار دیگر به چاپ سه بعدی روی آورده است تا یک مجموعه پیچیده و ظریف را خلق کند که امکان دستیابی به آن با استفاده از روش های سنتی امکان پذیر نمی باشد یا زمانبر و سخت است. یک شرکت خدمات پرینت سه بعدی چاپ قطعات مختلف این مجموعه ها را بر عهده گرفت. این شرکت با استفاده از دستگاه های پرینتر سه بعدی بر  پایه رزین، اجزای مختلف را برای ۱۵ مجموعه تولید کرد. هر مؤلفه پس از پرداخت و تمیز شدن به صورت دستی مونتاژ شد. پس از اتمام عملیات مونتاژ و آماده شدن مجموعه، برای آبکاری یک لایه رزگلد به روش الکترولیز روی قطعه قرار می گیرد.

ساخت بطری های نسخه محدود عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت ویکتور اند رالف
ساخت بطری های نسخه محدود عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت ویکتور اند رالف

Olivier Polge ، یکی از سه طراح فلاوربامب در مورد این عطر توضیح داد: “ما این عطر را با بهترین استفاده از گلها طراحی کردیم. ایده اصلی ایجاد ۱۰۰۰ گل فریزیا، گل رز، یاسمن و … بود Flowerbomb .چرخش گلبرگ ها است که هوش از سر می برد. ” نسخه محدود این عطر فقط شامل ۱۵ بطری است که با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی توسعه یافته اند و قیمت هر بطری ۲۵۰۰ یورو می باشد. مسلماً قیمت آن با قیمت عطرهای تولید شده به روش های سنتی بسیار متفاوت است.

 

منبع: https://www.3dnatives.com


در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (38 امتیاز)