یک مقاله علمی اخیراً منتشر شده نشان می دهد که محققان دانشگاه ساسکس و دانشگاه Olabisis Onabanjo در نیجریه، برای کمک به مقابله با کمبود تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) به تکنولوژی پرینتر سه بعدی و طرح های منبع باز روی آورده اند. این کمبود در نیجریه نیز مانند بسیاری از کشورها در طول همه گیر بیماری کرونا بوجود آمد. مقاله ای در این زمینه در مجله علمی ماهانه  PLOS Biologyمنتشر شده است.

 

حل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی در نیجریه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

همه گیری بیماری کرونا باعث خسارت هایی شد که هنوز هم بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد. با این حال، اکنون که نظر می رسد این بیماری همه گیر به وضعیتی رسیده است که همه می توانند به آرامی بهبود یابند، ما شروع به یادگیری چگونگی تأثیر این وضعیت چالش برانگیز بر سایر قسمت های کره زمین می کنیم. هنگامی که ویروس کرونا به نیجریه آفریقا راه پیدا کرد، طولی نکشیدکه اوضاع مشکل ساز شد. با توجه به فقر و اقتصاد ناپایدار در نیجریه، این کشور آفریقایی به سرعت در تأمین تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) برای کادر پزشکی خود دچار مشکل شد. دکترAndre Maia Chagas  و دکترRoyhaan Folarin  در کنار هم به دنبال راه حل این مشکل بودند. این محققان برای تولید سریع، ارزان و پایدار ۴۰۰ قطعه تجهیزات حفاظت شخصی، به تکنولوژی پرینت سه بعدی روی آوردند. این تیم موفق شد طرح های تجهیزات حفاظت شخصی تأیید شده را از طریق منابع باز بدست آورد.

حل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی در نیجریه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

حل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی در نیجریه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

دکترAndre Maia Chagas  که به عنوان یک مهندس عضو تیم تحقیقاتی در دانشگاه ساسکس فعالیت می کند، در مورد این پروژه اظهار داشت: “از طریق اشتراک دانش، همکاری و فناوری، ما توانستیم به حمایت از یک جامعه در بحران بهداشت جهانی کمک کنیم. من واقعاً به تفاوت ملموسی که در زمان بحران برای جامعه ایجاد کردیم افتخار می کنم. “

همکاری بین این دو پژوهشگر در ابتدا از طریق یک شبکه خیریه به نام Trend در آفریقا محقق شد. کارشناسان دانشگاه با محققان محلی و پزشکان همکاری کرده و دانش خود را در زمینه نوآوری، فناوری و پزشکی به اشتراک گذاشتند. دکتر Royhaan Folarin، دانشمند علوم اعصاب و مدرس علوم آناتومیکی در دانشگاه Olabisi Onabanjo  توضیح داد: “در طول همه گیری، ما شاهد چاپ سه بعدی موفقیت آمیز و اهدای تجهیزات حفاظت شخصی در جمهوری چک توسطPrusa Research  بودیم و هدف من این شد که از آموخته هایم در ورکشاپ های TReND برای کمک به تأثیرگذاری بر جامعه در نیجریه کمک کنم. “

موفقیت این پروژه باعث شد تا سایر متخصصان آزمایش ها و بهینه سازی بیشتری بر روی فرایند انجام دهند. در نهایت این فرایند برای تولید صنعتی بیشتر پیشرفت کرد و شرکت ها شروع به استفاده از فناوری های پرینت سه بعدی برای تولید و ارسال تجهیزات حفاظت شخصی به مکان های نیازمند در سراسر جهان کردند.

  منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی تجهیزات حفاظت شخصی در نیجریه

به این پست امتیاز دهید