شاید باور نکردنی به نظر برسد اما اکنون بهترین تیرامیسو جهان را می توان با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی تولید کرد. این دسر باورنکردنی، به عنوان یک کپی دقیق از برنده آخرین جام جهانی تیرامیسو (TWC) بازسازی شده است. این بار این دسر محبوب با یک دستگاه پرینتر سه بعدی مواد غذایی Natural Machines  در شهر ترویزو در شمال ایتالیا تهیه شد. این پروژه توسط اتحادیه اروپا مورد حمایت قرار گرفت و سال گذشته با ابتکار عمل این شرکت اسپانیایی در برگزاری مسابقه آشپزی ظهور کرد.

تولید دسر تیرامیسو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

همانطور که می دانید، پرینت سه بعدی مواد غذایی یک فناوری رو به رشد در صنایع غذایی می باشد. در حال حاضر راه حل های زیادی برای پرینت سه بعدی ظروف در بازار وجود دارد و برخی از رستوران ها این تکنیک را به عنوان یک روش تکمیل کننده در آشپزخانه مورد استفاده قرار می دهند. با این حال، هنوز بحث درباره آینده این روش تولید مواد غذایی وجود دارد، به خصوص وقتی در مورد گوشت پرینت سه بعدی شده گیاهی صحبت می کنیم. به همین دلیل از فناوری ساخت افزایشی برای تولید دسر محبوب ایتالیایی تیرامیسو استفاده شده است.

تولید دسر تیرامیسو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تولید دسر تیرامیسو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تیرامیسو پرینت سه بعدی شده

این تیرامیسو پرینت سه بعدی شده که توسط یک سرآشپز شیرینی ایتالیایی به نام Stefano Serafini ابداع شده است، پس از چندین آزمایش که در آن دستور العمل های مختلف مورد تست قرار گرفت امکان پذیر شد. ایده در این پروژه، استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی غذا بود که توسط شرکتNatural Machines  توسعه یافته است. بنابراین مخلوط های مختلف با بافت های مشخص تا زمانی که دسر ایتالیایی تکمیل گردد به صورت لایه به لایه اعمال شدند. Emilio Sepulveda، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت Natural Machines، در رابطه با استفاده از این فناوری گفت: “هدف اصلی ترویج تولید تیرامیسو در یک محیط رقابتی، و همچنین ارائه دسترسی بیشتر به این دسر از طریق فناوری پرینت سه بعدی بود”.

تیرامیسو پرینت سه بعدی شده

تیرامیسو پرینت سه بعدی شده

این سرآشپز ایتالیایی روش خود برای بازسازی دستور اولیه دسر تیرامیسو را با چاپگر سه بعدی توسعه داده است. بنابراین، دستگاه از همان مواد اصلی استفاده می کند و طرح دسر قلب شکل را با دستور پخت اصلی این سرآشپز توسعه می دهد. Francesco Redi، بنیان‌گذار جام جهانی تیرامیسو، با تاکید بر نقش فناوری پرینت سه بعدی افزود: “این فناوری برای شما امکان درست کردن دستور این دسر را بسیار شبیه به اصل آن فراهم می کند”. Sepulveda چاپگر سه بعدی خود را به عنوان یک “کارخانه مواد غذایی مینیاتوری” معرفی کرد و گفت: “دستگاه ما طعم یا کیفیت موادی که شما در آن قرار می دهید را تغییر نمی دهد و نیازی نیست که این مواد برای دستگاه خاص باشند.”

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی تیرامیسو

به این پست امتیاز دهید