شرکت هواپیمایی چند ملیتی آمریکایی بوئینگ تصاویر جدیدی از جت دو موتوره X777 خود منتشر کرده است. X777 در سال جاری به عنوان بزرگترین هواپیما در دنیا در میان مدل های مشابه شناخته شده است. برنامه بعدی در سال جاری تهیه ۶ قطعه پرینت سه بعدی شده جهت اعمال در داخل موتورهای GE9X می باشد. در ادامه بیشتر بخوانید.

آماده سازی هواپیمای ۷۷۷X برای پرواز با پره های توربین پرینت سه بعدی شده توسط شرکت GE

تد اینلینگ، مدیر کل برنامه GE9X در GE Aviation می گوید:

“ما به طرز شگفت انگیزی متوجه شدیم که تکنولوژی ساخت افزایشی بسیار قدرتمند است”

او افزود: “به خصوص در مراحل اولیه توسعه، که در آن اجازه می دهد تیم طراحی در تکرار مفاهیم بسیار سریع تر عمل کنند.”

پرینت سه بعدی تیغه های توربین هواپیمای ۷۷۷X
پرینت سه بعدی پره های توربین هواپیمای ۷۷۷X

قطعات پرینت سه بعدی شده در هواپیما GE9X

هواپیمای جدید بوئینگ X777 از سال ۲۰۱۷ در حال توسعه است و تعدادی از ویژگی های طراحی جدید را به منظور افزایش ظرفیت کابین و بهبود ذخیره سازی ترکیب می کند. موتور GE9X که پرواز این هواپیما را در اختیار دارد، موضوع بیش از ۲ میلیارد دلار از هزینه های توسعه GE  بوده و اولین بار در سال ۲۰۱۶ به پرواز در آمد.

براساس میراث موتور GE90پیشین، اولین نسخه از GE به منظور ترکیب با فناوری ساخت افزایشی،GE9X  شامل نازل سوخت پرینت سه بعدی شده معروف GE می باشد.

پرینت سه بعدی قطعات هواپیمای GE9X
پرینت سه بعدی قطعات هواپیمای GE9X

قطعات کوچک، از جمله سنسورهای دما و مخلوط کننده های سوخت، و قطعات بزرگتر مانند مبدل های حرارتی و جداسازها نیز چاپ سه بعدی شده اند. پره های توربین فشار پایین در GE9X نیز پرینت سه بعدی شده اند. این کار سبب کاهش وزن کلی موتور و افزایش اندازه و قدرت آن شده است.

نازل سوخت پرینت سه بعدی شده در داخل GE9X توسط فناوری موریس که در سال ۲۰۱۲ توسط GE  تهیه شده بود، پرینت سه بعدی شده است. سایر قطعات موجود در موتور توسط تکنولوژی ساخت افزایشی بر پایه لیزر  GE پرینت سه بعدی شده است.

ساخت با صرفه ترین جت در جهان به کمک پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی تیغه های توربین هواپیما
پرینت سه بعدی پره های توربین هواپیما

۷۷۷X به دو موتور GE9X مجهز شده است که قرار است اولین سفر خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ انجام دهد. تجارب تجاری هواپیماهای سری X777 تا سال ۲۰۲۰ به پایان نخواهد رسید.

هنگامی که مدل ۹-۷۷۷ بزرگتر در یک پرواز قادر به حمل ۴۰۰ و ۴۲۵ مسافر تا مسافت ۷۸۴۵ مایل در سراسر جهان است. در مقایسه با مدل قبلی، مدل کوچکتر ۸-۷۷۷ قادر است مسافت ۱۰،۰۰۰ مایل را برای تعداد مسافران بین ۳۵۰ تا ۳۷۵ نفر پوشش دهد. در این مرحله، با توجه به گفته شرکت Boeing، جت  X777 با مصرف ۱۲ درصد سوخت کمتر و هزینه های عملیاتی به میزان ۱۰ درصد پایین تر، مقرون به صرفه ترین جت دو موتوره در سراسر جهان می باشد که تمامی این برتری ها توسط GE9X ممکن شده است.

GE  و Boeing در زمینه کاربرد های هوا و فضایی در  جوایز صنعت پرینت سه بعدی در سال  ۲۰۱۹ کاندید شده اند.

در دو ویدیو زیر پرینت سه بعدی قطعات هواپیما GE9X و راه انداختن موتور این هواپیما را می توانید مشاهده کنید.

منبع: https://3dprintingindustry.com/

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

 

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

 

به این پست امتیاز دهید