حلقه های نامزدی می توانند در انواع طرح های شیک و لوکس، و شامل تقریبا هر نوع سنگ قیمتی باشند. به طور معمول انتظار می رود که خریداران حداقل دستمزد یک ماه خود را برای خرید حلقه صرف کنند. این علامت نمادین از جواهرات، در طول رویداد بزرگ و برای نمایش احساسات بین همسران مبادله می شود و این خود دلیل دیگری برای قیمت بالای این جواهرات می باشد. چارلز اولیور روی ، یک مهندس صنعتی است که با وجود نداشتن تجربه در زمینه جواهرات می خواست یک کسب و کار سفارشی سازی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی راه بیاندازد. در ادامه بیشتر بخوانید.

پرینت سه بعدی حلقه های ازدواج سفارشی

پرینت سه بعدی حلقه های ازدواج سفارشی

پرینت سه بعدی حلقه های ازدواج سفارشی

روی گفت: “من هیچ چیز در مورد جواهرات نمی دانستم، اما به سرعت متوجه شدم که این یک زمین بازی مناسب برای من خواهد بود. اغلب جواهرات برای نمایش احساسات خریداری می شوند که همین موضوع سبب ارزشمندتر شدن آن شده است. کارگاه جواهرات یک مکان آماده برای پیدایش انقلاب است. ریخته گری لاست واکس، یکی از قدیمی ترین فناوری های متالورژی است که از زمان اروپای باستان تغییر نکرده است. ”

روی پس از برنامه ریزی دقیق، یک وبسایت خرید حلقه عروسی به نام Vowsmith راه اندازی کرد. مشتریان می توانند حلقه های عروسی را مستقیما از وبسایت Vowsmith خریداری و آنها را با اثر انگشت عزیزان خود سفارشی کنند. تنها چیزی که آن ها نیاز دارند اثر انگشت، اسکن کردن آن، و ارسال آن به وب سایت شرکت می باشد. روی با استفاده از پرینتر سه بعدی و یک فیلامنت پارافین وکس می تواند اثر انگشت را بر سطح بیرونی حلقه چاپ کند.

Roy گفت: “ما برای مشتریان خود، کنترل کامل و انتخاب طراحی، فلز و الماس را فراهم کرده ایم تا آنها بتوانند با توجه به بودجه خود حلقه منحصر بفرد مورد نظرشان را خریداری کنند. کل فرایند مدلسازی سه بعدی به صورت خودکار انجام شده و پرینتر سه بعدی به صورت خودکار بارگذاری می شود. ”

بر طبق گفته های روی، این فرایند به لطف پرینتر سه بعدی ۲۹۸ × ۱۸۵ × ۲۰۳ میلی متر، نسبتا ساده ساخته شده است که برای تولید کالاهایی با ریخته گری وکس استفاده می شود. روی با استفاده از ۳D Systems VisiJet M3 Prowax در پرینتر سه بعدی ProJet MJP ، قطعاتی با کیفیت بالا و سطح نهایی صاف و صیقلی تولید می کند.

رویای اذعان کرد: “سری ProJet MJP، پایه اصلی از روند تولید ماست. این دستگاه یک پرینتر سه بعدی وکس واقعی است. به این معنی که امکان ایجاد خطاهای ریخته گری ناشی از خاکستر و ترک خوردگی پوسته ناشی از گسترش حرارت وجود ندارد. موم به طور کامل در دماهای پایین و در زمان کمتری نسبت به سیستم های مبتنی بر رزین سوزانده می شود، بنابراین ما در انرژی صرفه جویی می کنیم و عملکرد را بهبود می بخشیم. ”

پرینت ۳ بعدی حلقه های ازدواج

پرینت ۳ بعدی حلقه های ازدواج

علاوه بر این مزایا، ساختار های پشتیبانی پرینت سه بعدی به راحتی در مرحله پس پردازش حذف می شوند، بنابراین ویژگی های ظریف هر حلقه می تواند حفظ شود.

مشتریان ممکن است در مورد سفارش پرینت سه بعدی جواهرات آنلاین با توجه به محدودیت زمانی، شرایطی داشته باشند. با وجود این که در این روش مشتریان از یک فروشگاه طلا و جواهر با یک حلقه در جیب خود بیرون نمی آیند، روی می تواند در زمان بسیار کمی محصولات پرینت سه بعدی شده خود را تولید کند. در حال حاضر در حدود یک هفته طول می کشد تا Vowsmith اغلب سفارشات را آماده کند، اما روی فکر می کند که می تواند سریعتر از این هم عمل کند.

روی افزود: ” با تکنولوژی روز امکان پذیر است که صبح سفارش انگشتر دریافت شود و بعد از ظهر همان روز، روی چاپگر سه بعدی قرار بگیرد. روز بعد آن را ریخته گری کرده و روز سوم آن را ارسال کنند. بنابراین ۷۲ ساعت بعد از ثبت سفارش کالا تحویل داده می شود. ما می توانیم پرینترهای سه بعدی را در سراسر جهان نصب و آنها را از سرورمان تغذیه کنیم. سپس می توانیم مشکل حمل و نقل بین المللی برای محصولاتی با ارزش بالا را حل کنیم. در نهایت ما می توانیم درخت ریخته گری را به طور کامل چاپ و  دستگاه های تولید انبوه و حتی CNC الماس و سنگ تراشی را هم ادغام کنیم. در آینده، چاپ مستقیم فلز (DMP) یک فناوری امیدوار کننده است. ما برخی از نمونه های اولیه را با DMP چاپ کرده ایم و نتایج بسیار خوبی را به دست آورده ایم. ”

در سال جاری شرکت انتظار دارد که بین ۴،۰۰۰ تا ۵۰۰۰ حلقه را به فروش برساند. روی امیدوار است که به زودی بتواند نزدیک به ۵۰،۰۰۰ (حداکثر تعدادی که تولید آن با منابع فعلی ممکن می باشد) تولید کند. روی Vowsmith را به عنوان رهبر انقلاب در جواهرسازی می بیند.

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی حلقه های ازدواج

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید