پروژه ای برای ساخت 46 خانه سازگار با محیط زیست در لنکاوی در بریتانیا با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی آغاز شده است. این پروژه توسط شرکت Building For Humanity، هدایت می شود که بر ساخت مسکن ارزان قیمت بدون کربن برای افراد نیازمند تمرکز دارد. آنها با تنها شرکت توزیع تجهیزات COBOD در ایرلند به نام Harcourt Technologies Ltd (HTL) مشارکت کرده اند. شرکت HTL از تکنولوژی پرینت سه بعدی بتن برای ارائه این طرح 6 میلیون پوندی استفاده خواهد کرد که بزرگترین پروژه ساختمانی پرینت سه بعدی د شده در اروپا خواهد بود. هدف این است که این خانه‌ های پرینت سه بعدی شده مقرون ‌به‌ صرفه به نفع جامعه محلی باشد.

ساخت خانه های مقرون به صرفه زیست سازگار در لنکاوی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

با افزایش 15.5 درصدی قیمت مسکن در بریتانیا نسبت به سال 2021 و عدم افزایش حقوق ها، مسکن مقرون به صرفه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. Scott Moon، بنیانگذار Building for Humanityگفت که هدف آنها اطمینان از دسترسی به مسکن با کیفیت برای همه است و بر اولویت رفاه بر سود شرکت تأکید کرد. آنها مشتاق حمایت از جوامع محلی می باشند و به همین دلیل خانه ها فقط برای کسانی که در آن منطقه هستند در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، این شرکت اهمیت پایداری را به رسمیت می شناسد و هدف آن حل مشکلات فعلی مسکن بدون به خطر انداختن ارزش های زیست محیطی است. هدف آنها ساخت خانه های پرینت سه بعدی شده بدون کربن با بهره وری انرژی بالا است که با توجه به افزایش سریع قیمت گرمایش، یکی دیگر از عوامل مهم است.

ساخت خانه های مقرون به صرفه زیست سازگار در لنکاوی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت خانه های مقرون به صرفه زیست سازگار در لنکاوی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

این پروژه علاوه بر اهمیت آن برای مسکن، به آموزش تکنولوژی پرینت سه بعدی به جامعه محلی نیز کمک خواهد کرد. این قطعات در کالج آکرینگتون و روسندیل آزمایش شده ‌اند که قرار است دوره ‌هایی را در زمینه پرینت سه بعدی بتن ارائه دهند. دلیل استفاده شرکت HTL از تکنولوژی پرینت سه بعدی این است که این فناوری 30٪ از هزینه های ساخت، 50٪ از زمان چاپ و 60٪ از ضایعات ساخت و ساز را کاهش می دهد. این دستاوردهای مالی به این معنی است که سود حاصل می تواند از طریق خانه های پرینت سه بعدی شده مقرون به صرفه به مصرف کننده منتقل گردد. تیم HTL دارای 20 سال تجربه ترکیبی در زمینه معماری، ساخت افزایشی و توسعه است و از دانش معماران، مهندسان و متخصصان بهره می برد. آنها از پرینتر های سه بعدی دروازه ای COBOD برای تولید قطعات ساخت و ساز استفاده می کنند. COBOD یک رهبر جهانی در فناوری چاپ سه بعدی بتن است و چاپگر BOD2 آنها برای پروژه های متعددی از گواتمالا تا هند مورد استفاده قرار گرفته است.

فرایند پرینت سه بعدی خانه های زیست سازگار در لنکاوی

فرایند پرینت سه بعدی خانه های زیست سازگار در لنکاوی

اهمیت این پروژه مطمئناً در کاربرد آن برای خانواده ها و افراد کم درآمد است. پروژه‌ های چاپ سه‌ بعدی ساختمان پیش از این، اغلب تلاش ‌های خصوصی می باشند که برای مصرف ‌کننده گران تمام می شوند و بنابراین لزوماً برای اکثر افراد قابل خریداری نیستند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی خانه های مقرون به صرفه زیست سازگار در لنکاوی

به این پست امتیاز دهید