این روزها جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دشوار است. ویروس Covid-19 بر تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. با وجود این موضوع که منشأ این بیماری در چین بوده است و به طور عمده در چین رواج دارد، این بیماری به تدریج وارد اروپا به خصوص ایتالیا شد و ۵۲۰۰۰ نفر قرنطینه شدند. در حال حاضر تخمین زده شده است که بیشتر از ۸۰،۰۰۰ نفر در دنیا به این ویروس مبتلا هستند که ۹۷٪ از آنها در چین زندگی می کنند. این کشور با یک وضعیت جدی روبرو است و باید سیستم درمانی خود را برای معالجه هرچه بهتر بیماران سازمان دهی کند. به نظر می رسد که تکنولوژی پرینتر سه بعدی این سازماندهی مجدد را تسهیل کرده است. یک شرکت پرینتر سه بعدی به نام  Winsun تعدادی خانه ایزوله را برای اسکان افراد مبتلا به کرونا قرنطینه شده و کادر پزشکی پرینت سه بعدی کرده است و از این طریق از بار بیمارستان ها کاسته است.

کاهش بار بیمارستان ها با ساخت خانه های ایزوله پرینت سه بعدی شده

استفاده از فناوری پرینت سه‌ بعدی در بخش ساخت و ساز جدید نیست و مزایای بسیاری را برای این حوزه فراهم آورده است. سرعت بالای فناوری پرینت سه بعدی امکان ساخت مسکن های موقت را در مواقع اضطراری، صرف نظر از مساحت فراهم می کند. شرکت پرینتر سه بعدی وینسون با درک این موضوع از فناوری پرینت سه بعدی خود برای رفع بحران جهانی شیوع کرونا استفاده کرده است. در اصل این خانه های کوچک بدلیل راحتی استقرار در هر  مکانی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده بوده اند.

کاهش بار بیمارستان ها با ساخت خانه های ایزوله پرینت سه بعدی شده
کاهش بار بیمارستان ها با ساخت خانه های ایزوله پرینت سه بعدی شده

این شرکت پرینتر سه بعدی ادعا کرده است که می تواند دیوار های ۱۵ خانه را در شهر شیانینگ تنها در ۲۴ ساعت پرینت سه بعدی کند. به این معنی که مدت زمان پرینت سه بعدی برای هر خانه کمتر از ۲ ساعت خواهد بود. در این تکنولوژی یک فرآیند اکستروژن مورد استفاده قرار می گیرد: بازوی روباتیک نصب شده بر روی ریل هایی که دور تا دور ناحیه ساخت تعبیه شده اند، لایه هایی از بتن را تزریق می کنند که برای اطمینان از استحکام به سرعت سخت می شوند. مساحت هر خانه کوچک ۱۰ متر مربع و ارتفاع آن ۲٫۸ متر می باشد که با هدف کاهش بار بیمارستان ها از طریق اسکان افراد قرنطینه شده و پرسنل پزشکی طراحی شده است. به گفته این شرکت ، همه این خانه ها دارای دوش، سیستم تهویه و سرویس بهداشتی می باشند که مطابق با استانداردهای مورد نیاز عایق بندی شده اند و هر یک می تواند دو نفر را در خود جای دهند.

به نظر می رسد این خانه ها با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست پرینت سه بعدی شده اند که می تواند دوام هر سازه را افزایش دهد. Ma Yufeng، مدیر کل این شرکت توضیح داد: “ما از مواد قابل بازیافت مانند شن و ماسه ساختمانی استفاده می کنیم. این مواد کاملاَ با محیط زیست سازگار هستند. زمانی که بحث ایمنی مطرح می شود، استحکام این سازه ها در مقایسه با سازه های بتونی حداقل دو بیشتر است”.

قیمت هر یک از این سازه ها برای خود شرکت پرینتر سه بعدی ذکر شده در حدود ۴۰۰۰ دلار خواهد بود. این شرکت خبر از پرینت سه ‌بعدی ۲۰۰ خانه دیگر داده است که در حال حاضر منابع مالی آن جمع آوری شده است.

 

منبع: https://www.3dnatives.com//

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید