یک خانواده در تعطیلات کریسمس رسماً به اولین خانه کاملاً پرینت سه بعدی شده از پروژهHabitat for Humanity نقل مکان کردند. این خانه که تنها چند هفته پیش تکمیل شده است، در تلاش برای رفع کمبود خانه های مقرون به صرفه در ایالات متحده و در نتیجه همکاری یک شرکت ساخت خانه های پرینت سه بعدی شده به نام Alquist، شرکتHabitat for Humanity Peninsula  و Greater Williamsburg  ساخته شده است. تکنولوژی پرینتر سه بعدی می تواند یک فناوری کلیدی برای حل بحران مسکن در سراسر جهان باشد و استفاده از آن در صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است.

 

ساخت خانه مسکونی در ویرجینیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

پروژه Habitat for Humanity در ویرجینیا تنها در ۱۲ ساعت تکمیل شد که نشان دهنده تأثیر فناوری پرینت سه بعدی در کاهش چشمگیر مدت زمان ساخت می باشد. همچنین استفاده از فناوری چاپگر سه بعدی باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها و مواد نیز می گردد و بنابراین برای بسیاری از شرکت هایی که به دنبال ساخت مسکن های مقرون به صرفه هستند گزینه مناسبی محسوب می شود. این خانه بلافاصله پس از تکمیل به یک خانواده سه نفره فروخته شد. اگرچه هنوز هیچ پروژه جدیدی اعلام نشده است، اما به نظر می رسد هر دو شرکت علاقه مند به کشف دیگر مزایای تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت ساخت خانه برای افراد نیازمند هستند.

خرید خانه پرینت سه بعدی شده در ویرجینیا

خرید خانه پرینت سه بعدی شده در ویرجینیا

علت های استفاده از فناوری پرینت سه بعدی

ایالات متحده چند سالی است که با بحران مسکن روبرو است. این مشکل در سال های اخیر با کمبود مسکن به عنوان نتیجه مستقیم همه گیری COVID-19، ویرانی برخی خانه ها در نتیجه تغییرات آب و هوایی و مهاجرت اقتصادی، تشدید شده است. شرکت Habitat for Humanity در وب‌ سایت خود خاطرنشان کرد که طبق گزارش National Association of Home Builders، به ازای هر ۱۰۰۰ دلار افزایش قیمت یک خانه، ۱۵۳۹۶۷ خانواده  توانایی خرید خانه را از دست می دهند. تکنولوژی پرینت سه بعدی برای شرکت  Alquist 3D بهترین راه حل این مشکلات است. وب سایت این شرکت به اهمیت فناوری پرینت سه بعدی اشاره کرده است، زیرا قیمت چوب به میزان قابل توجهی افزایش یافته و قیمت یک خانه متوسط ​​۳۶۰۰۰ دلار بیشتر از سال ۲۰۲۰ شده است. همچنین Habitat for Humanity ادعا می کند که این امر سبب شده است بیش از ۵/۵ میلیون خانواده توانایی خرید خانه های جدید را از دست بدهند. این شرکت برای تکمیل خانه های خود در چندین ایالت، از چاپگر سه بعدی COBOD و ماده پرینت سه بعدی بتن استفاده می کند.

فرایند ساخت نخستین خانه مسکونی پرینت سه بعدی شده در ویرجینیا

فرایند ساخت نخستین خانه مسکونی پرینت سه بعدی شده در ویرجینیا

این خانه پرینت سه بعدی شده با ۱۲۰۰ فوت مربع مساحت، دارای ۳ اتاق خواب و ۲ حمام می باشد. شرکت Alquist تصمیم گرفت با توجه به قابلیت های فناوری پرینت سه بعدی در کاهش زمان ساخت و ساز و هزینه ها، از این فناوری استفاده کند. یکی از نمایندگان این شرکت خاطرنشان کرد که پرینت سه بعدی برای توسعه مسکن های مقرون به صرفه ایده‌آل است. این خانه پرینت سه بعدی شده از فناوری بیشتری بهره می برد زیرا مجهز به سیستم نظارت مبتنی بر Rasperry Pi است. این فناوری بر محیط داخلی نظارت کرده و امنیت و مدیریت اضطراری را فراهم می کند.

  منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی خانه مسکونی در ویرجینیا

4.8/5 - (39 امتیاز)