در دنیای امروز فرآیند ساخت یک خانه فرآیندی پیچیده و زمان بر است. همچنین در صنعت ساخت و ساز هزینه ها بسیار بالاست و پس از فرسوده شدن یک خانه مصالح ساختمانی به کار رفته در آن را دور می ریزند. تصور کنید بتوانید در کمتر از دو روز و با موادی که بعدا بازیافت می شوند خانه خود را بسازید! با توجه به کاربردهای مختلف تکنولوژی پرینت سه بعدی ،ساخت خانه با این تکنولوژی بعید به نظر نمی رسد. در ادامه میخواهیم درباره پرینت سه بعدی خانه ای در میلان صحبت کنیم.

پرینت سه بعدی خانه ای در میلان !

شرکت مهندسی آروپ(Arup) و استودیوی معماری  CLS Architetti از یک روبات قابل حمل برای پرینت سه بعدی یک خانه بتنی استفاده کرده اند که هم اکنون برای نمایش در نمایشگاه هفته طراحی میلان قرار دارد.
خانه ای با متراژ ۱۰۰ متر مربع که در طول یک هفته در Piazza Cesare Beccaria میلان چاپ شده است. این خانه از ۳۵ ماژول ساخته شده است و دارای دیوارهای منحنی دار، اتاق حال، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام است.

این دیوارها توسط یک ربات که شرکت پرینت سه بعدی Cybe Construction آن را طراحی کرده، ساخته شده اند. این شرکت پرینت سه بعدی هلندی، با استفاده از ترکیب بتن و افزودنی های توسعه یافته توسط  Italcementi، یکی از بزرگترین تامین کنندگان سیمان در جهان است. سقف، پنجره ها و درب ها بعدا به خانه اضافه شدند.

پرینت سه بعدی خانه ای در نمایشگاه میلان

مخلوط بتن از طریق نازل ربات مانند خمیر دندان از یک لوله فشرده می شود و هر قسمت از دیوار از لایه های پایه ساخته شده است. آرپ اظهار داشت که کل خانه تنها در مدت ۴۸ ساعت پرینت سه بعدی شده است.

شرکت CLS به دزیین گفت: “هر قسمت دیوار حدود یک ساعت طول می کشد تا ساخته شوند و بتن ها در عرض پنج دقیقه بهبود می یابند. این امکان وجود دارد که به ربات برنامه ای جدید بدهید تا آنها خانه را بزرگتر یا کوچکترو یا حتی به شکل های مختلف بسازد. شما همچنین می توانید مبلمان را چاپ کنید.”

دیوارهای پرینت سه بعدی

خانه چاپ شده یک نمونه اولیه است، اما شرکت برای توسعه آن در تلاش است. شرکت CLS معتقد است که این تکنولوژی می تواند برای ایجاد سریع مسکن و با هزینه ای موثر در جایی که بیشتر مورد نیاز است، استفاده شود.
“کل ایده این بود که به جهان نشان داده شود که امکان جایگزینی برای ساخت و ساز وجود دارد – و با استفاده از فناوری جدید پرینت سه بعدی امکان ساخت یک خانه در یک هفته وجود دارد.”
“همچنین نشان می دهد که انعطاف پذیری با برنامه ها وجود دارد – دیوار ها همیشه نباید مستقیم و صاف باشند و بتوانند در هر کجا ساخته شوند؛ حتی اگر بخواهید می توانید خانه را در مریخ چاپ کنید.”

آشپزخانه خانه پرینت سه بعدی

در پایان هفته طراحی میلان، خانه به مرکز ستاد Italcementi منتقل خواهد شد تا به عموم نمایش داده شود. هر یک از ماژول ها به طور جداگانه برداشته و حمل می شوند و سپس در سایت مجددا جمع می شوند.
استودیو گفت: “ما واقعاً امیدواریم که پروژه را برای ساخت یک خانه واقعی توسعه دهیم چون این تنها یک نمونه اولیه است. ما می خواهیم بنیادها، اتصالات و ارتباطات را مطالعه کنیم و درک کنیم که چگونه می توان خانه ای پرینت گرفت که نه تنها برای یک هفته، بلکه برای سال ها مورد استفاده قرار بگیرد.”

اتاق حال خانه پرینت سه بعدی

اتاق حال خانه پرینت سه بعدی

شرکت آروپ بیان کرد که روش پرینت سه بعدی باعث کاهش ضایعات ساخت و ساز با افزایش کارایی در طول فرآیند ساخت و ساز می شود و مواد اولیه را در انتهای عمر ساختمان مجددا استفاده می کنند، نه اینکه به عنوان زباله دور ریخته شود.
مشاور مواد اولیه شرکت آروپ در اروپا گفت: “ما احتیاج به یک تغییر عمده در روش های امروزی در صنعت ساخت و ساز داریم.”

حمام خانه پرینت سه بعدی

“ما با این ساختمان نشان داده ایم که تکنولوژی پرینت سه بعدی در حال حاضر به اندازه کافی برای ساخت ساختار پیچیده تر، پیشرفته است و طراحی ساختمان هایی که در انتهای زندگی خود بازپرداخت می شوند و یا استفاده مجدد می شوند. این فن آوری برای کمک به صنعت ما بسیار دقیق تر، کارآمد و کم هزینه تر است.”

نمایشگاه پرینت سه بعدی خانه ای در میلان

نمایشگاه پرینت سه بعدی خانه ای در میلان

ظهور پرینت سه بعدی در دهه گذشته منجر به رقابت معماران و طراحان متعددی در تلاش برای تبدیل شدن به اولین سازنده خانه ای با تکنولوژی پرینت سه بعدی شد. خانه های پرینت سه بعدی دیگری در چین و روسیه تکمیل شده اند، به علاوه یک خانه کوچک در آمستردام چاپ شده است.
این خانه از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ آوریل ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از نمایشگاه هفته طراحی میلان خواهد بود.

در فیلم زیر می توانید بخشی از فرآیند پرینت سه بعدی این خانه را مشاهده کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

پرینت سه بعدی خانه ای در میلان

 

تهیه و تنظیم از: خدمات پرینت سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید