پرینت سه بعدی در ساختمان سازی معمولاً با مواد بتنی انجام می شود، اما این کار خانه هایی را تولید می کند که اگرچه عایق خوبی هستند، گاهی اوقات گران بوده و تنظیم دمای داخلی آن دشوار است. علاوه بر این، بتن ماده ای سازگار با محیط زیست نیست. طبق گزارش Guardian در سال 2019، صنعت ساختمان 4.9 درصد از تولید CO2 جهان را تشکیل می دهد. همچنین یک منبع غیر قابل تجدید است. به همین دلیل، محققان دانشگاه ویرجینیا یک روش پرینت سه بعدی جایگزین با استفاده از جوهر مبتنی بر خاک را توسعه داده اند.

 

توسعه ساختار هایی از خاک و دانه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Ji Ma، استادیار دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه ویرجینیا برای انجام این پروژه با DAVID CARR، استاد گروه علوم محیطی دانشگاه ویرجینیا، و احسان بهارلو، استادیار دانشکده معماری دانشگاه ویرجینیا همکاری کرد. در این پژوهش یکی از فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه به نام  Spencer Barnesنیز روی این پروژه کار کرده است. این تیم با استفاده از دو روش، جوهرهای مختلف مبتنی بر خاک را آزمایش کردند. در روش اول، لایه‌ های خاک و دانه به صورت متناوب تزریق می شود، این در حالی است که در روش دوم، مخلوط کردن خاک و دانه قبل از شروع فرایند پرینتر سه بعدی صورت می گیرد. این روش ها برای ایجاد یک نمونه اولیه استوانه ای شکل مورد استفاده قرار گرفته اند.

توسعه ساختار هایی از خاک و دانه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه ساختار هایی از خاک و دانه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

  استفاده از مواد پرینت سه بعدی زیستی محلی می تواند در صنعت ساختمان سازی مهم باشد. هر گونه مواد زائد را می توان دوباره در فرآیند بازیافت کرده و یک اقتصاد دورانی و فرآیند پایدار توسعه داد. البته امکان پرینت سه بعدی با خاک تا استفاده از آن برای تولید کل خانه ها یا حتی اتاق ها فاصله زیادی دارد، اما با توجه به اهمیت روزافزون پایداری، این امکان وجود دارد که مردم استفاده از خاک را به عنوان یک انتخاب معتبر و خوب برای مسکن بپذیرند.

فرایند پرینت سه بعدی خاک و دانه

فرایند پرینت سه بعدی خاک و دانه

اختلاط دانه ها به این معنی است که ظرف چند روز خاك ها شروع به جوانه زدن می كنند، به عنوان مثال می توان به ساختمان های سبز رایج در سنگاپور اشاره کرد. پرینت سه بعدی خاک و دانه مزایای آشکاری را به همراه دارد: گیاهان نور خورشید را جذب می کنند، دما را کاهش می دهند و همچنین CO2 و سایر آلاینده ها را جذب می کنند. آنها همچنین فضای زیبایی را پدید می آورند، بنابراین می توانند راه حلی بلندمدت برای معماری غیرجذاب فعلی که تأثیر منفی قابل توجهی بر خلق و خوی افراد دارد ارائه دهند.  

منبع: www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی خاک و دانه

به این پست امتیاز دهید