اخیراً جنرال موتورز توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این شرکت خودروساز آمریکایی با کمک تکنولوژی پرینتر سه بعدی توانست تنها در ۵ هفته ۶۰۰۰۰ قطعه برای خودروی Chevrolet Tahoe 2022 خود تولید کند. اکنون جنرال موتورز به منظور پیشبرد ساخت و بهبود خودرو Cadillac CELESTIQ، سرمایه گذاری بزرگی را در مرکز فنی جهانی خود در میشیگان آغاز کرده است. این شرکت خودروسازی که صاحب برندهای معروفی مانند شورولت، بیوک، جی ام سی، کادیلاک، بائوجون و همچنین وولینگ می باشد، اکنون بر روی ساخت خودروهای کاملاً الکتریکی تمرکز کرده است. 

   

توسعه خودرو Cadillac CELESTIQ  با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

سرمایه گذاری بیش از ۸۱ میلیون دلاری به منظور اطمینان از آمادگی مرکز فنی جهانی GM برای ساخت کادیلاک CELESTIQ، در این مرکز انجام شده است. مرکز صنعتی ساخت افزایشی شرکت جنرال موتورز که در سال ۲۰۲۰ در پردیس مرکز فنی جهانی GM افتتاح شد، می تواند دلیل اصلی موفقیت استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در کادیلاک CT4-V و CT5-V باشد. این مدل ها اولین خودروهای جنرال موتورز بوده اند که از فناوری پرینت سه بعدی به طور قابل توجهی در توسعه قطعات آن ها استفاده شده است.

توسعه خودرو Cadillac CELESTIQ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه خودرو Cadillac CELESTIQ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

وقتی صحبت از چاپ سه بعدی Cadillac CELESTIQ به میان می آید، پلتفرم Ultium جنرال موتورز بسیار مفید است. این پلتفرم مزیت استاندارد سازی و ساده ‌سازی ماشین ‌آلات، ابزارآلات و فرآیند های مونتاژ را برای این گروه خودروسازی فراهم می کند که منجر به انعطاف ‌پذیری بیشتر و در عین حال سرمایه ‌گذاری کمتر و کارایی بالاتر می گردد.

CELESTIQ که اولین خودرویی است که در مرکز فنی جهانی جنرال موتورز ساخته خواهد شد دارای سقف شیشه ای هوشمند تقسیم شده به چهار ربع می باشد. مزیت این نوع سقف این است که هر مسافر می تواند شفافیت سقف را خودش و به صورت جداگانه تعیین کند. جنرال موتورز انتظار دارد کهCadillac CELESTIQ نوآوری را در جامعه تأمین کنندگان افزایش دهد. این شرکت همچنین امیدوار است بتواند حجم زیادی از قطعات پرینت سه بعدی شده را در یکی از خودروهای تولیدی جنرال موتورز تعبیه کند. اینها شامل قطعات ساختاری است که با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی از پلیمر و فلز ساخته می شوند. جنرال موتورز هیچ اظهار نظری در مورد اینکه کدام فناوری برای توسعه قطعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت ارائه نکرده است.

هدف جنرال موتورز این است که با ترکیب مهارت و فناوری درCadillac CELESTIQ ، این خودرو را به عنوان یک پرچمدار برای عصر جدید تبدیل کند.Mark Reuss ، رئیس جنرال موتورز در اینباره توضیح داد: “هر کدام توسط تیمی شگفت ‌انگیز از صنعتگران در محوطه مرکز فنی ما ساخته خواهد شد، و اعلام سرمایه‌گذاری امروز بر تعهد ما برای ارائه یک کادیلاک در کلاس جهانی با تأکید بر بهترین‌ مهارت های ساخت، طراحی، مهندسی و فناوری می باشد.”

  منبع:  https://www.3dnatives.com  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی خودرو Cadillac CELESTIQ توسط جنرال موتورز