تکنولوژی پرینتر سه بعدی بارها و بارها ثابت کرده است که می تواند خدمات ارزنده ای در صنعت ورزش ارائه دهد. به عنوان مثال، شرکت Carbon با همکاری شرکت آدیداس بیش از ۱۰۰۰۰۰ جفت کفشFutureCraft 4D  با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی DLS تولید کرده است. این شرکت کالیفرنیایی در سال جاری از اولین کلاه ایمنی هاکی چاپ سه بعدی شده رونمایی کرد. اخیراً این شرکت به سراغ یکی از محبوب ترین ورزش ها را در آمریکا رفته است و با همکاری یک شرکت ساخت دیجیتال به نامFast Radius  و یک شرکت متخصص در زمینه تجهیزات بیس بال به نام Rawlings، یک دستکش پرینت سه بعدی شده برای توپ گیر (کسانی که توپ را از پرتاب کننده توپ دریافت می کنند) تولید کرده است.

ساخت دستکش بیس بال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

چندین سال طول کشید تا مهندسان این دستکش بیس بال پرینت سه بعدی شده که REV1X نام دارد را تولید کنند. فناوری پرینت سه بعدی  DLSبه طراحی این محصول کمک بزرگی کرده است.Philip DeSimone، یکی از بنیانگذاران و مدیر توسعه محصول و تجارت در شرکت Carbon گفت: “دستکشREV1X  ثابت می کند که فرآیند DLS ما، با تولید نمونه های اولیه آماده برای تولید انبوه زمان ارائه به بازار را سرعت می بخشد. ما خوشحالیم که با شرکت هایFast Radius  وRawlings، بخشی از این فرایند هستیم.”

ساخت دستکش بیس بال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت دستکش بیس بال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ویژگی های دستکش بیس بال پرینت سه بعدی شده

فناوری پرینت سه بعدی برای مهندسان امکان طراحی یک ساختار مشبک پرینت سه بعدی شده منحصر به فرد را برای پشتیبانی از انگشت داخلی فراهم می سازد. استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی در طراحی این دستکش سبب ایجاد ساختاری سبک تر و دارای سختی متناسب با هر انگشت، ضمن ارائه محفاظت و دوام دستکش های سنتی شده است. علاوه بر این، به لطف فناوری چاپ سه بعدی، این دستکش نازک تر از سایر نمونه های موجود در بازار و دارای بالشتک مقاوم تری می باشد. به طور خلاصه، این دستکش پرینت سه بعدی شده بسیار سبک و آماده برای بازی است و امکان بازی به طور مداوم را برای ورزشکاران فراهم می کند.

سایر ویژگی های این دستکش، مانند نوار لغزنده، سیستم تنظیم تطبیقی ​​و لایه گذاری چرمی کف دست پرینت سه بعدی نشده اند. در نهایت یک بازیکن New York Met به نام Francisco Lindor، چهره دستکشREV1X  خواهد بود که به شرکت هایRawlings ،Fast Radius  و Carbon کمک می کند تا نشان دهند که دستکش پرینت سه بعدی شده آن ها از کیفیت بالایی برخوردار است. بار دیگر فناوری چاپ سه بعدی ثابت کرد که می تواند به دنیای ورزش کمک کند، این مهم عمدتاً به لطف آزادی ارائه شد در فرایند طراحی حاصل می شود.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی دستکش بیس بال

4.9/5 - (37 امتیاز)