شرکت ایتالیایی youbionic که توسط فردریک سیکارز از سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است و متخصص در زمینه رباتیک و بیونیک می باشد، بر روی پروتزهای پرینت سه بعدی شده قابل کنترل به وسیله ربات کار کرده است. این شرکت از دو سال پیش آغاز به سفارش گیری پروتزهای رباتیکی کرد و از آن زمان به اصلاح و به روز رسانی مدل اصلی ادامه داده است. در حال حاضر این شرکت آخرین محصول رباتیکی خود را تحت عنوان Youbionic One منتشر کرده است.

پرینت سه بعدی پروتز دست مصنوعی ربات

پرینت سه بعدی دست رباتیک

پرینت سه بعدی دست رباتیک

کریسایز در ایمیلی نوشت: “ما معتقدیم که امروزه تکنولوژی پرینتر سه بعدی ، به ما در افزایش توانایی های انسانی و مداخله در جایگزینی بخش هایی از بدن که به درستی کار نمی کنند، کمک می کند. این شرکت هر روز متعهد به ایجاد فناوری هایی است تا بتواند انسان را به سطح بالاتری برساند.”

این شرکت به کمک پرینت سه بعدی در حال ایجاد دستگاه رباتیکی منحصر به فرد کمکی Youbionic One  می باشد. کاربران می توانند این ربات را به گونه ای برنامه ریزی کنند تا نه تنها به صورت کنترل از راه دور بلکه به صورت مستقل به آنها در انجام وظایفشان به منظور تسهیل زندگی روزمره کمک کند.

شما می توانید فایل های  سه بعدی  ربات Youbionic One  را برای پرینت سه بعدی به ارزش ۱۷۹ دلار در وب سایت شرکت خریداری کرده و خودتان آن را با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی بسازید. این امر برای شما این امکان را فراهم می سازد تا قبل از چاپ سه بعدی دستگاه، بر اساس شیوه زندگی خود در آن تغییراتی مانند ویرایش عملکرد، تغییر اندازه و هر چیزی که به آن نیاز دارید ایجاد کرده و دستگاه را سفارشی سازی کنید. کاربران هم چنین می تواندد بر اساس نیازشان سفارش پرینت سه بعدی بدهند.

این شرکت در وب سایت خود نوشت: “ما معتقدیم که امکان دسترسی به فناوری باور نکردنی موجود در عصر مدرن ما باید برای تمامی انسان ها وجود داشته باشند. ”

تکنولوژی پرینت سه بعدی و تلفیق دو ربات

دست پرینت سه بعدی شده و ربات Spotmini

دست پرینت سه بعدی شده و ربات Spotmini

برای ارائه نمونه ای از انوع سفارشی سازی این ربات، این شرکت با شرکت رباتیکی پیشرفته Boston Dynamics همکاری کرده و ربات Youbionic One را از طریق ترکیب آن با ربات سگ SpotMini تغییر داده است.

وب سایت یوبایونیک اعلام کرد: “همپوشانی دو دستگاه رباتیکیYoubionic One  و Spot Mini  شرکت Boston Dynamics یک دستگاه آماده برای انجام انواع عملیات را ایجاد کرده است. همکاری دو هوش برتر برای همسوسازی حرکتشان بسیار هیجان انگیز است.”

استفاده از پرینت سه بعدی برای ساخت ربات

SpotMini ربات

SpotMini ربات

ربات چهار پا تمام اکتریکی SpotMini  برای عصر مدرن امروز بسیار ایده آل می باشد. سیستم دید سه بعدی و توانایی حرکت به مدت ۹۰ دقیقه در حالت شارژ، توانایی های خاص این سیستم را تکمیل کرده است.

این ربات ۲۵ کیلوگرمی دارای ۱۷ مفصل با توانایی تحمل ۱۴ کیلوگرم وزن است. هم چنین این ربات که  آرام ترین ربات شرکت Boston Dynamics می باشد، قادر به بالا رفتن از پله، حمل وسایل و انجام کارهای خود در داخل منزل، محل کار و یا در محیط برون می باشد.

شرکت Boston Dynamics تمامی توانایی هایی که در ربات قبلی خود در سال گذشته در سریال های واقعیت مجازی در GE به نمایش گذاشته بود را در نسخه SpotMini خود نیز قرار داده است. اما این ربات جدید همچنین دارای ویژگی های جدید، مانند یک مجموعه حسگر نشان دهنده عمق و دوربین های استریو برای کمک به جهت یابی می باشد.

همراهی دو ربات Spotmini و Youbionic One بسیار هیجان انگیز است و شما می توانید به وسیله آن یک دستگاه کمکی شخصی با تکنولوژی پیشرفته داشته باشید.

بدیهی است این دستگاه می تواند برای کسی که نیاز به کمک در انجام وظایفی که نیاز به مهارت های اولیه حرکتی مانند دریافت email یا ریختن آب در لیوان دارد بسیار مفید است.  فقط جهت ایمن بودن، بهتر است از خاموش بودن دستگاه هنگام خوابیدن در شب اطمینان حاصل کنید.

این ربات جالب را در فیلم زیر مشاهده کنید.

 

منبع: https://3dprint.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی دست رباتیک

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید