مدتی است که تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه ساخت انواع سازه ها با کمک فناوری های پرینت سه بعدی امکان پذیر شده است. اخیراً تیمی از محققان دانشکده معماری واترلو از یک دیوار پرینت سه بعدی شده جدید با طراحی منحصر به فرد رونمایی کرده اند. این دیوار مدولار که Hive  نام دارد از ۱۷۵ بلوک سفالی تشکیل شده است که همگی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی طراحی شده اند. این دیوار به سفارش شرکت مدیریت سرمایه گذاری انتاریو (IMCO) و طراحی داخلی SDI، در حال حاضر در دفتر این شرکت در تورنتو کانادا به نمایش گذاشته شده است.

 

توسعه دیوار سفالی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

محققان در این پروژه همانند بسیاری از کاربردهای ترکیبی صنعت معماری و ساخت افزایشی، تکنیک های پرینت سه بعدی را با مهارت های سنتی ترکیب کرده اند. سازه Hive با هندسه غیر معمول و روش های ساخت و مواد مورد استفاده، مزایای ارائه شده توسط فناوری های نوآورانه را به نمایش می گذارد. این پروژه خاص ما را به یاد پروژه مشابه پرینت سه بعدی پاویون امارات متحده عربی می ‌اندازد که اخیراً توسط Aectual برای نمایشگاه Floriade 2022 ساخته شد. تیم دانشکده معماری دانشگاه واترلو درباره ساخت Hive توضیح داد: “این رویکرد روح صنعت سرامیک سنتی را با دقت روباتیکی در هم می آمیزد و راه های جدیدی برای نمایش مواد و پیچیدگی هندسی در این زمینه ارائه می دهد”.

توسعه دیوار سفالی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه دیوار سفالی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه دیوار Hive نیازمند گام های تکرار زیادی در مرحله طراحی بود. محققان توضیح داده اند که خاک رس مورد استفاده در چاپ سه بعدی این دیوار را توسعه و مورد آزمایش قرار داده اند. این دیوار هندسه خود را مدیون آزادی در طراحی ارائه شده توسط فناوری پرینت سه بعدی است. علاوه بر این، استفاده از خاک رس به دیوار سختی و صافی سطح خاصی می بخشد.

اینکه دقیقاً کدام فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت این دیوار مورد استفاده قرار گرفته است هنوز یک راز می باشد، زیرا تیم سازنده در مورد جزئیات تولید بسیار محتاطانه عمل کرده اند. تیم دانشکده معماری واترلو با ابراز خوشحالی گفت: “این یک تجربه تحقیقات کاربردی عالی بود. وقتی همه چیز گرد هم آمد، فوق العاده هیجان زده شدیم و نتیجه حتی بهتر از حد انتظار بود”.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی دیوار سفالی

به این پست امتیاز دهید