بیشتر اوقات ترکیب فناوری رباتیک و تکنولوژی پرینتر سه بعدی موفقیت را تضمین می کند. قابلیت های ارائه شده توسط رباتیک همراه با کاهش زمان و هزینه تولید ایجاد شده بواسطه استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، یک راه حل کارآمد برای بسیاری از صنایع فراهم می آورد. به همین دلیل محققان دانشگاه  تندن نیویورک و موسسه ماکس پلانک در اشتوتگارت یک ربات سگ چهار پا به نام Solo 8 را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی طراحی و توسعه داده اند. نکته جالب در مورد این پروژه، کاهش چشمگیر هزینه است.

 

ساخت ربات چهارپا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این اولین باری نیست که برای ساخت ربات ها از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده می شود. به عنوان مثال چند سال پیش در پروژه Astro برای ساخت دستگاهی به منظور کمک به مبارزه با جرم از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده شد. نمونه اولیه ربات Solo 8به لطف مونتاژ سریع و اصلاح آسان برای هر شرکت کوچک، آزمایشگاه یا مؤسسه آموزشی مجهز به فناوری پرینتر سه بعدی قابل دسترسی است.

ساخت ربات چهارپا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت ربات چهارپا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

فرایند پرینت سه بعدی ربات چهارپا Solo 8

هدف این تیم ساخت یک ربات چهارپا با وزن کم برای حرکت پویا به منظور سرعت بخشیدن به چرخه های آزمایش بود. آنها همچنین می خواستند Solo 8 تا حد امکان ساده باشد بنابراین لازم بود تعداد قطعات را به حداقل برسانند و برای این کار از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده کردند. به نظر می رسید فناوری پرینت سه بعدیFDM  ارزانترین و کارآمدترین گزینه باشد. دو ماژول محرک برای ایجاد هر یک از دست ها و پاها ترکیب، و در نهایت ربات سگSolo 8  در نتیجه مونتاژ ۴ پای یکسان با ساختار بدن پرینت سه بعدی شده ربات تشکیل شد. وزن نهایی رباتSolo 8  با طول بدنه ۴۲ سانتی متر و عرض ۳۳ سانتی متر تنها ۲/۲ کیلوگرم است که توسط بردهای الکترونیکی و تکنولوژی اطلاعات (IT) کنترل می شود.

تمام اجزای الکترونیکی و رباتیکی نمونه اولیه Solo 8 در بدنه پرینت سه بعدی شده قرار گرفته است که در نتیجه سیم کشی روبازی باقی نمی گذارد. توسعه ربات سگ یک فرایند ساده است که در دسترس بسیاری از افراد قرار دارد. Alexander Badri-Spröwitz، رهبر این گروه تحقیقاتی گفت: ” یک گروه تحقیقاتی برای توسعه چنین رباتی علاوه بر تجربه زیاد به چهار سال کار نیاز دارد. پلتفرم ما دانش چندین تیم را ترکیب کرده است. اکنون هر آزمایشگاهی در جهان می تواند وارد سیستم شود، فایل های منبع آزاد را دانلود و قطعات را پرینت سه بعدی کند. سایر اجزای مورد نیاز از فروشگاه قابل خریداری است. “

فرایند پرینت سه بعدی ربات چهارپا Solo 8
فرایند پرینت سه بعدی ربات چهارپا Solo 8

رفتارهای پیشرفته ربات Solo 8 می تواند برای صنایع پرینت سه بعدی و رباتیک مفید باشد و همچنین منجر به پیشرفت های جدید این نوع ربات ها شود. Ludovic Righetti، دانشیار دانشگاه تندن گفت: “در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها با ما وارد گفتگو شده اند و می خواهند یک نسخه از ربات ما را تهیه و از آن به عنوان یک بستر تحقیقاتی استفاده کنند.”

 

منبع: https://www.3dnatives.com//

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.8/5 - (37 امتیاز)