زندگی روزمره در یک شهر بزرگ گاهی می تواند بسیار پر استرس، یکنواخت و ناامید کننده باشد، به خصوص در یک سال و نیم گذشته که کیفیت زندگی محدود شده و تمام ارتباطات اجتماعی به حداقل رسیده است. بخش مالی ناحیه تجاریCanary Wharf  در لندن برای بازگرداندن شادی و تقویت ارتباطات اجتماعی، از یک طراح محلی به نامYinka Ilori  که به ایجاد خلاقیت های رنگارنگ معروف است برای طراحی اولین زمین بسکتبال عمومی در این منطقه کمک گرفت. توسعه این زمین بسکتبال به لطف استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی امکان پذیر شد.

ساخت زمین بسکتبال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای نخستین بار

همانطور که در شکل می بینید زمین بسکتبال Yinka Ilori یک اثر چشم نواز واقعی است. اما فقط رنگ ها و اشکال در این زمین بسکتبال خاص نیستند. کف این زمین بسکتبال مانند زمین های معمولی از چوب سخت یا بتن ساخته نشده، بلکه از کاشی های پرینت سه بعدی شده ساخته شده است که با استفاده از ماده پلی پروپیلن شرکت انگلیسی OnCourt توسعه یافته اند. یک مزیت اصلی در استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت این کاشی ها این است که نشانه گذاری ها در طراحی کاشی ها در نظر گرفته شده است، بنابراین رنگ ها از دوام بیشتری نسبت به علامت های نقاشی شده در زمین های بسکتبال معمولی برخوردار می باشند. Yinka Ilori در اینباره گفت: “رنگ های مورد استفاده در این زمین بسیار سرزنده هستند و من فکر می کنم که مدت زیادی دوام خواهند داشت. این زمین یک زمین ورزشی است و بنابراین احتمال ساییدگی وجود خواهد داشت اما فکر می کنم رنگ و مواد آن تغییر نکند. مردم از آخر هفته شروع به استفاده از آن کرده اند اما زمین هنوز در شرایط خوبی است، بنابراین من فکر می کنم این یکی از مزایای اصلی است. “

ساخت زمین بسکتبال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای نخستین بار
ساخت زمین بسکتبال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای نخستین بار

علاوه بر این به گفته شرکت OnCourt، این زمین پرینت سه بعدی شده که Traction² نام گرفته است کشش بهتر و تنش های کمتری را در زانو و مچ پای بازیکنان ایجاد می کند. در واقع این پروژه اولین زمین ورزشی کاملاً پرینت سه بعدی شده در جهان است که برای بار دیگر ثابت می کند تکنولوژی پرینت سه بعدی می تواند غیرممکن ها را ممکن سازد. اطلاعات دقیق تری در مورد چاپ سه بعدی این زمین هنوز منتشر نشده است.

اولین زمین بسکتبال پرینت سه بعدی شده
اولین زمین بسکتبال پرینت سه بعدی شده

همانطور که پیش از این ذکر شد، این زمین بسکتبال چاپ سه بعدی شده درCanary Wharf  لندن واقع شده است. با این حال، اندازه این زمین نصف اندازه زمین های بسکتبال معمولی است و بنابراین برای بازی های بسکتبال ۳×۳ طراحی شده است که در آن هر تیم فقط سه بازیکن به جای ۵ بازیکن دارند، همچنین این زمین دارای فقط یک حلقه بسکتبال می باشد. Yinka Ilori برای طراحی این زمین بسیار فکر کرده است. به عنوان مثال، نه تنها الگو های رنگارنگ، بلکه همچنین شعار “Be the best you can be” دیوارهای پروژه او را تزئین می کنند. Ilori با این شعار می خواهد ورزشکاران با هر توانایی را تشویق کند تا بعد از این دوره عدم فعالیت به معنای واقعی کلمه ماهر و مسلط بمانند. این عمل تلاش برای تزریق حس امید و مثبت اندیشی است.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی زمین بسکتبال

4.9/5 - (44 امتیاز)