بی شک یکی از مهمترین عناصر برای یک دوچرخه سوار زین دوچرخه است. همانطور که می توانید تصور کنید، زین دوچرخه باید تا حد امکان راحت باشد تا حداکثر عملکرد را برای دوچرخه سوار فراهم کند. به نظر می رسد که به لطف یک طراح به نام Vasi Ganea راحتی بهینه برای زین دوچرخه مهیا شده است. وی صندلی دوچرخه VAEN را طراحی و ساختار آن را با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی توسعه داده است. طراحی این محصول با فوم مشبک ارگانیک صورت گرفته است که یادآور یک نمودار ورنوی می باشد. قطعه نهایی متشکل از چندین لایه قابل شخصی سازی می باشد که حداکثر راحتی را در عین کاهش پیک های فشار تضمین می کند.

 

ساخت زین دوچرخه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

به نظر می رسد استفاده از فناوری ساخت افزایشی در دوچرخه سازی یکی از ترند های امسال باشد زیرا پروژه های نوآورانه هر هفته در حال افزایش هستند. این اولین بار نیست که یک زین دوچرخه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته می شود. همانطور که می دانید، به لطف پرینت سه بعدی می توان یک محصول بهینه شده از نظر میزان مواد مصرفی و وزن را با عملکرد بهتر طراحی کرد. ابتکار طراح اسپانیایی Vasi Ganhi بسیار امیدوار کننده است، زیرا زین دوچرخه با توجه به نیاز دوچرخه سوار قابل تنظیم است.

ساخت زین دوچرخه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت زین دوچرخه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

طراح این زین با الهام از طبیعت و به دنبال بازتولید اشکال ارگانیک، از فوم مشبک استفاده کرده است. این زین از سه لایه مجزا تشکیل شده است که به منظور ارائه میزان عملکرد مشخصی برای هر ناحیه، از مواد مختلف ساخته شده اند. لایه بیرونی که می تواند تزریق، بریده یا چاپ سه بعدی شود، نیازهای اصطکاکی، راحتی و تنفس را برطرف می کند. لایه میانی قابلیت جذب ضربه را دارد. این لایه با استفاده از مواد پرینت سه بعدی انعطاف پذیر چاپ، و از نظر توپولوژیکی بهینه شده است که در نتیجه آن ساختاری مشبک توسعه یافته است. در نهایت، لایه سوم یک پایه سخت است که می تواند با استفاده از مواد تقویت شده با فیبر کربن چاپ سه بعدی شود. هدف در اینجا داشتن یک لایه بسیار مقاوم بوده است.

لایه مشبک پرینت سه بعدی شده در زین دوچرخه

لایه مشبک پرینت سه بعدی شده در زین دوچرخه

Vasi Ganea فرآیند تولید را یک گام جلوتر برد و در اینباره گفت: “مانند یک رشد طبیعی، ما یک ساختار مشبک را به صورت الگوریتمی طراحی می کنیم که در آن از نقشه فشار منحصر به فرد هر دوچرخه سوار برای دستیابی به تغییرات چگالی استفاده می شود و حداکثر راحتی را در کنار کاهش پیک فشار تضمین می کند. ارگونومیک بودن به معنای راحتی و قابلیت شخصی سازیVAEN  است، ما معتقدیم که سفارشی ‌سازی پیشرفته ‌تر آینده ارگونومی زین دوچرخه خواهد بود و چاپ سه بعدی نقش کلیدی در این زمینه ایفا خواهد کرد”.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی زین دوچرخه

به این پست امتیاز دهید