همانطور که شاید شنیده باشید برای جمع آوری نمونه های تست کرونا سواب های نازوفارنکس (NP) مورد نیاز است. به طور دقیق تر سواب های NP میله های انعطاف پذیر با انتهای زبر هستند که قبل از قرار گرفتن در یک شیشه ی نمونه حاوی محیط کشت، داخل بینی شخص قرار داده می شوند. در شرایط فعلی تعداد این سواب ها در بسیاری از نقاط جهان کم است. بنابراین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی در حال توسعه این سواب های پرینت سه بعدی شده هستند. این سواب ها را می توان با استفاده تکنولوژی پرینتر سه بعدی به سرعت تولید و ارسال کرد.

پرینت سه بعدی سواب های ازوفارنکس جهت تشخیص بیماری کرونا

مردم در سراسر جهان از ضرورت انجام آزمایش های تشخیص کرونا آگاهند. یکی از رایج ترین روش های تشخیص بیماری کرونا قرار دادن یک سواب بینی به طول پنج اینچ در امتداد تیغه بینی تا رسیدن به نازوفارنکس است. سپس سواب باید حداکثر ۱۵ ثانیه در بینی بچرخد تا ترشحات را جمع آوری و در یک ظرف استریل برای آزمایش قرار داده شود.

صدور گواهینامه برای هر وسیله پزشکی یا قطعه ای از تجهیزات، برای اطمینان از استفاده ایمن ضروری است. یک شرکت پرینت سه بعدی مستقر در کالیفرنیا به منظور کمک به رفع تقاضای بی سابقه سواب های نمونه برداری به سرعت شروع به طراحی، اعتبارسنجی و تولید آن ها کرد. طراحان این شرکت پرینت سه بعدی به منظور اطمینان از امکان استفاده این دستگاه توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی، با چندین مؤسسه مراقبت های بهداشتی در زمینه طراحی و تولید همکاری می کنند. این شرکت توضیح می دهد که در حال حاضر چندین طرح تحت ارزیابی قرار گرفته اند و به محض اتمام فرایند فایل ها را منتشر خواهند کرد.

پرینت سه بعدی سواب های ازوفارنکس جهت تشخیص بیماری کرونا
پرینت سه بعدی سواب های ازوفارنکس جهت تشخیص بیماری کرونا

این شرکت پرینت سه بعدی از فناوری خود جهت ایجاد ساختارهای مشبک برای یک سواب نمونه برداری کارآمدتر استفاده کرد. نرم افزار Lattice Engine این امکان را فراهم می سازد تا علاوه بر کاهش میزان مواد  مصرفی و مدت زمان پرینت، راحتی و کارایی محصول را برای بیماران و کارمندان مراقبت های بهداشتی بهبود ببخشند. این شرکت به طور رسمی اظهار داشت: “با توجه به بحران فعلی، طرح های تولید شده با Lattice Engine به طور خاص به فناوری پرینت سه بعدی DLS شرکت ما محدود نمی شود و ممکن است برای پرینت سه بعدی بر روی هر دستگاه دیگر و با هر نوع ماده طراحی شود.”

در آمریکا هنوز شرکت Formlabs به منظور به حداکثر رساندن خروجی و تولید هر چه بیشتر سواب برای پاسخ گویی به نیاز های سیستم های بهداشتی، با پزشکان USF Health و Northwell Health همکاری می کند. آنها توضیح می دهند که کل یک سواب با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و قابل اتوکلاو (مانند رزین راهنماهای جرا حی) به عنوان یک قطعه پرینت می شود. آزمایشات مختلفی در USF Health بر روی این نمونه ها انجام می شود و تأییدیه Emergency IRB و همچنین مجوز هایی از بیماری های عفونی و ویروس شناسی را نیز دریافت کرده اند.

منبع: https://www.3dnatives.com//

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید