دانش‌آموزان کلاس سوم تا ششم مدرسه ابتدایی Prairie Queen در ایالات متحده، در یک پروژه علمی از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای کمک به یک لاک ‌پشت که از مشکل جسمی رنج می برد استفاده کردند. این دانش  ‌آموزان که همگی عضو کلوپ پرینت سه‌ بعدی مدرسه هستند تصمیم گرفتند برای آسانتر کردن زندگی این لاک‌ پشت که شلی نام دارد، یک سیستم چرخدار پرینت سه ‌بعدی شده توسعه دهند.

 

تسهیل زندگی یک لاک پشت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این پروژه با درخواستی از سوی سازمان آموزشی غیرانتفاعی Wildlife Encounters در فیس بوک آغاز شد که در آن درخواست کمک برای ساخت یک سیستم چرخدار پرینت سه بعدی شده برای این لاک پشت مطرح شده بود. به گزارش KMTV 3 News، خزنده ای به نام شلی حدود پنج سال پیش توسط این سازمان نجات یافت و این لاک پشت حدود یک سال با محدودیت های فیزیکی خود دست و پنجه نرم می کرد. در آن زمان شلی برای افزایش قدرت خود شنا و فیزیوتراپی کرده بود. این لاک پشت با کمک سیستم چرخدار پرینت سه بعدی شده می توانست آزادانه تر روی خشکی حرکت کند و در عین حال به ورزش پاهایش ادامه دهد.

تسهیل زندگی یک لاک پشت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تسهیل زندگی یک لاک پشت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

سیستم چرخدار پرینت سه بعدی شده برای لاک پشت

باشگاه پرینت سه بعدی مدرسه ابتدایی Prairie Queen این چالش را پذیرفت. دانش آموزان بلافاصله برای کمک به لاک پشت موافقت کردند. یکی از دانش‌آموزان کلاس سوم این مدرسه به نام Parker McCauley، به WRTV News گفت که آنها می ‌خواهند به شلی کمک کنند تا او بتواند مانند هر لاک‌پشت دیگری حرکت کند. طبق گزارش های ماه فوریه یک روزنامه محلی، اولین ملاقات بین Wildlife Encounters و لاک پشت انجام شد. دانش آموزان در آن جلسه اطلاعات بیشتری در مورد این لاک پشت پا قرمز کسب کردند. سپس نمونه های اولیه مقوایی از طرح های خود را قبل از چاپ سه بعدی توسعه دادند. این سازمان در مورد طرح های سیستم چرخدار پرینت سه بعدی شده، به دانش آموزان گفت که طرح های این سیستم نباید بالاتر از یک اینچ باشد تا شلی بتواند پاهای جلو و عقب خود را آزادانه حرکت دهد. همچنین مواد پرینت سه بعدی مورد استفاده در ساخت واکر باید برای خاک و سایر بسترهای موجود در زیستگاه طبیعی لاک پشت مناسب باشد.

به گفته یکی از معلمان این مدرسه به نام Laura Smith، پروژه برای دانش‌آموزانی که قبلاً با چاپ سه بعدی آشنا بودند، چالشی خوشایند بود. آنها پیش از این اشیایی مانند نگهدارنده های کنترل از راه دور و دیگر قطعات مفیدی را ساخته بودند و با انجام این پروژه جدید می توانستند به زنده ماندن یک حیوان کمک کنند. پس از چند بار آزمایش، آنها به سرعت متوجه شدند که این پروژه شامل آزمون و خطای زیادی است. اما دانش‌ آموزان اجازه ندادند این موضوع آن ‌ها را دلسرد کند.  از آنجایی که شلی نمی توانست به هر جلسه بیاید، دانش آموزان باید بسیار صبور می بودند و از یک نمونه مقوایی از لاک پشت برای طرح ها استفاده می کردند. صبح پنجشنبه، آخرین آزمایش سیستم چرخدار پرینت سه بعدی شده انجام شد که پیشرفت قابل توجهی را نشان می داد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی سیستم چرخدار برای یک لاک پشت