مشارکت بین هنرمندان و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی هر روز در حال افزایش است. شرکت Zellerfeld در پایان ماه سپتامبر برای توسعه HERON01، یک کفش کاملاً پرینت سه بعدی شده، با یک هنرمند و طراح به نامHeron Preston  همکاری کرد. نمونه هایی از این نوع کاربردهای پرینت سه بعدی روز به روز رایج تر می شوند. اخیراً یک شرکت تولید کننده پیشرو در زمینه محصولات آشپزخانه و حمام به نام Kohler با هنرمند آمریکایی Daniel Arsham همکاری کرد. نتیجه این همکاری تولید یک سینک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بود که Rock.01 نامگذاری شده است. این سینک که با تیراژ محدود ۹۹ دستگاه تولید شده است در ماه دسامبر در دسترس قرار خواهد گرفت.

ساخت سینک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

سینک پرینت سه بعدی شدهRock.01  برای اولین بار در نمایشگاه Design/Miami 2021 که از ۳۰ نوامبر آغاز می شود، رونمایی خواهد شد. این سینک شامل سرامیک پرینت سه بعدی شده، پوشش لعابی روی سرامیک ها به ویژه چینی که معمولاً برای سرویس بهداشتی و سینک مورد استفاده قرار می گیرد، و برنج ریخته گری شده به صورت سنتی است که نمادی از تلفیق فناوری های جدید مانند پرینتر سه بعدی و روش های ساخت سنتی را به نمایش می گذارد. Daniel Arsham در اینباره توضیح داد: “Rock.01 آینده فناوری چاپ سه بعدی را با ابتدایی ترین روش های ریخته گری دستی برنج ترکیب می کند. Kohler شریک ایده آلی برای تحقق بخشیدن به چنین طراحی پیچیده و آینده نگرانه ای بود”.

ساخت سینک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت سینک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

استفاده از پرینت سه بعدی در دکوراسیون داخلی

این اولین بار نیست که محصولات اختصاصی حمام با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته می شوند. پیش از این شرکت آلمانی Sandhelden نیز از فناوری پرینت سه بعدی برای طراحی محصولات بادوام از جنس ماسه برای حمام استفاده کرده است. این واقعیت که هر روز شرکت های بیشتری برای تولید این نوع محصولات به فناوری چاپگر سه بعدی روی می آورند تصادفی نیست. Kohler در اینباره توضیح داد که ساختن سینکی که Daniel Arsham تصور می کرد بدون استفاده از فناوری پرینت سه بعدی غیرممکن بود. آنها با استفاده از فناوری ساخت افزایشی توانستند اشکال پیچیده ای را که این هنرمند می خواست تولید کنند.

استفاده از پرینت سه بعدی در دکوراسیون داخلی
استفاده از پرینت سه بعدی در دکوراسیون داخلی

این شرکت در مورد دستگاه و فناوری پرینت سه بعدی مورد استفاده برای ساخت سینک، محتاطانه عمل کرده است و در بیانیه مطبوعاتی خود فقط اعلام کرده است که فرآیند استفاده شده منحصر به فرد است. اگرچه آنها به این نکته اشاره کرده اند که  با توجه به پیچیدگی بالای طرح و عدم امکان تولید آن با روش های سنتی، فناوری انقلابی آنها تنها راه برای توسعه این طرح بوده است، با وجود این، Kohler می‌گوید که Rock.01 کاملاً ارزش‌ های خود را در ترکیب صنایع سنتی با نوآوری ‌های تکنولوژیکی منعکس می‌کند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی سینک