در حالی که ممکن است بیرون هوا هنوز سرد باشد، اما با نزدیک شدن به روز ولنتاین، دلگرمی بیشتری بین مردم احساس می شود. با نزدیک شدن به روز عشق، مردم ممکن است در تلاش برای یافتن هدیه برای عزیزان و خانواده خود باشند. در این میان برخی از شرکت های پرینتر سه بعدی شروع به تولید  مجموعه آب نبات ها و شکلات های پرینت سه بعدی شده به مناسبت روز ولنتاین کرده اند.

 

تولید شکلات های ولنتاین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

یکی از شرکت هایی که برای روز ولنتاین شکلات های پرینت سه بعدی شده تولید می کند شرکتی در لس انجلس به نام Sugar Lab است. این شرکت بر خلاف بسیاری از دیگر شرکت های فعال در استفاده از چاپگر سه بعدی در صنعت آشپزی، یک چاپگر مخصوص آشپزی اختراع کرده است که از پودر شکر و آب به جای تزریق خمیر استفاده می کند. این فرایندی تولیدی آنها را قادر ساخت تا اشکال زیبایی تولید کنند که کاربردهای باورنکردنی تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنعت مواد غذایی را به نمایش می گذارد. مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Sugar Lab در این باره گفت: “هدف ما در Sugar Lab این است که با همکاری تیم ماهر طراحی دیجیتال خود و استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، نوآوری های سرآشپزها را دنبال کنیم. “

تولید شکلات های ولنتاین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
تولید شکلات های ولنتاین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

شکلات پرینت سه بعدی شده در مجموعه ولنتاین شرکت Sugar Lab

شرکت Sugar Lab که پیش از این آبنبات های پرینت سه بعدی شده تولید می کرد، هم اکنون برای ماه فوریه اولین شکلات های چاپ سه بعدی شده خود را به عنوان بخشی از مجموعه تولیدات برای روز ولنتاین ارائه داده است. این شرکت برای ایجاد شکلات ها و آبنبات های جدید خود با سرآشپزی به نام Melissa Walnock از موسسهCulinary Institute of America  همکاری کرد. آنها با همکاری هم توانستند دستورالعمل های درست کردن شکلات گاناش که بعداً در پوسته های چاپ سه بعدی با طعم منحصر به فرد قرار می گرفتند را توسعه دهند.

شکلات پرینت سه بعدی شده در مجموعه ولنتاین شرکت Sugar Lab
شکلات پرینت سه بعدی شده در مجموعه ولنتاین شرکت Sugar Lab

شرکت Sugar Lab در کنار شکلات های جدید خود، آب نبات های قدیمی خود را نیز به عنوان بخشی از مجموعه ولنتاین ارائه می دهد. این مجموعه شامل آب نبات های قلب متن دار، آب نبات خرسی، قلب شکری و گل های رز طرح دار هستند. شرکتSugar Lab  همچنین آیتم های پرینت سه بعدی شده تلخی با طرح های ولنتاین را برای افرادی که به شیرینی علاقه ندارند تولید می کند. این ترکیبات که به زیبایی طراحی شده اند از مایع تلخی ساخته می شوند که در انواع کوکتل ها مورد استفاده قرار می گیرد، فقط کافی است که آنها را در نوشیدنی خود بریزید. این آیتم های تلخ در نوع خود اولین هستند و پتانسیل فوق العاده طراحی سه بعدی و پرینتر سه بعدی را در زمینه کوکتل و نوشیدنی برجسته می کنند.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (37 امتیاز)