یک طراح فنلاندی به نام Lea Randebrock در دوران قرنطینه ناشی از همه گیری بیماری کرونا به ارائه راه حلی برای رفع مشکل پسماندهای غذایی پرداخت. این طراح جوان با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی، ظروف سفالی توسعه داد که میوه ها و سبزیجات را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارند. این یک موفقیت چشمگیر است زیرا Randebrock در دوران قرنطینه به منابع زیادی دسترسی نداشت. امکان انجام این پروژه کهThe Clay Pantry  نام گرفته است با استفاده از یک دستگاه چاپگر سه بعدی و مواد پرینت سه بعدی کافی محقق شد.

 

توسعه ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده جهت تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات

Lea Randebrock یک طراح فنلاندی است که تحصیلاتش در زمینه طراحی مبلمان می باشد و اکنون در کالج سلطنتی هنر در لندن مشغول تحصیل است. او با الهام گرفتن از تکنیک های سنتی تولید و مواد از سراسر جهان، طرح هایی را با هدف به چالش کشیدن درک مواد و شکل آن ها ارائه داده است. بازنگری در مورد نحوه تولید و استفاده از محصولات پایدار برای این طراح از اهمیت بالایی برخوردار است. این طرح با این هدف به تکنولوژی پرینتر سه بعدی روی آورد.

این ظروف سازگار با محیط زیست با استفاده از گل رس یا بطور دقیق تر با استفاده از یک ماده سفالی متخلخل پرینت سه بعدی شده اند. این ماده خاص امکان خنک ماندن اجسام را از طریق تبخیر آب فراهم می سازد. بنابراین ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده به نوعی مانند گیاهان عمل می کنند زیرا برای عملکرد کامل باید آبیاری شوند. به عنوان مثال یکی از طرح ها به نامTempered Box ، صرف نظر از اینکه داخل یخچال قرار بگیرد یا بیرون از آن، شرایط مرطوب و خنکی را فراهم می سازد.

توسعه ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده جهت تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات
توسعه ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده جهت تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات

 

انواع ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده مجموعه The Clay Pantry

در حال حاضر مجموعه The Clay Pantry شامل ۳ قطعه به نام های Tempered Box، Fruit Shelf و Root Stool می باشد. طرح Root Stool برای سبزیجات ریشه ای طراحی شده است که به محفظه ای خشک و تاریک نیاز دارند. منابع محدود ناشی از قرنطینه مانع تولید نمونه های اولیه توسط Randebrock نشد. همه این قطعات با استفاده از یک  چاپگر سه بعدی رومیزی ساخته شده اند.

انواع ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده مجموعه The Clay Pantry
انواع ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده مجموعه The Clay Pantry

با اینکه ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده ممکن است یک شبه مشکل جهانی پسماند غذا را حل نکنند اما این محصولات یک گام مهم در جهت الهام بخشیدن به افراد بیشتر برای تجدید نظر در سبک زندگی و ایجاد انگیزه برای استفاده از اشیا پایدار می باشند. با مجموعه Clay Pantry بار دیگر مشاهده کردیم که چگونه فناوری های چاپ سه بعدی امکان توسعه آسان محصولاتی را برای بهبود کیفیت زندگی فراهم می سازند.

 

این ویدیو جذاب اصلا از دست ندین

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (44 امتیاز)