ممکن است فیلم جدید پینوکیو را که در دسامبر 2022 توسطGuillermo del Toro اکران شد دیده باشید. و اگر نه، بگذارید به شما بگوییم چرا باید این فیلم را ببینید. عروسک ‌های این انیمیشن استاپ موشن با استفاده از فناوری ‌های پرینتر سه بعدی ساخته شده اند.

 

ساخت عروسک فیلم پینوکیو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

عروسک پینوکیو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات نمونه ‌سازی سریع در بریتانیا و ایرلند به نام Laser Prototype Europe Ltd (LPE) ساخته شده است. استودیوی انیمیشن Mackinnon and Saunders  با این شرکت تماس گرفت و به آن ها ساخت این عروسک ‌ها با استفاده از پرینت سه بعدی فلزی DMLS  یا SLS را سفارش داد.

ساخت عروسک فیلم پینوکیو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت عروسک فیلم پینوکیو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Campbell Evans، مدیر LPE، درمورد محصول نهایی اینگونه توضیح داد: “ما پرینترهای سه بعدی فلزی با وضوح بالا داریم که می توانند این قطعات با کیفیت را تولید کنند. ما صفحه پشتی، صفحه جلویی، پاها، مفاصل و غیره را که همه به هم متصل هستند پرینت کردیم”.

برای ساخت یک عروسک متحرک، قطعات باید با جزئیات دقیق ساخته شوند و به خوبی در کنار هم قرار گیرند. این شرکت به منظور توسعه محصول نهایی با کیفیت بالا، قطعات را به گونه ای چاپ سه بعدی کرد تا از ارتباط صحیح آن ها اطمینان حاصل کند.  این عروسک های پرینت سه بعدی شده برای LPE  اهمیت ویژه ای دارد زیرا این شرکت معتقد است اولین نمونه از عروسک های فلزی پرینت سه بعدی شده می باشد که در این نوع فیلم ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

این اولین بار نیست که از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت فیلمسازی استفاده می شود. برای مثال می توان به کار Laika Studios در  Coralinاشاره کرد که این شرکت از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت چهره عروسک ها استفاده کرده است. همچنین از تکنولوژی پرینت سه بعدی می توان برای ساخت وسایل صحنه استفاده کرد. نمونه دیگر جغد رباتیکی ساخته شده برای فیلم Hulu با عنوان “It’s A Wonderful Binge” بود. در زمینه طراحی لباس نیز می توان از فناوری پرینت سه بعدی استفاده کرد، به عنوان مثال تاج و گردنبند در فیلمBlack Panther  که توسط جولیا کوئرنر طراحی شده بود با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته شده اند.

جغد پرینت سه بعدی شده

جغد پرینت سه بعدی شده

به طور کلی پرینت سه بعدی در صنعت فیلمسازی به دلیل قابلیت آن در توسعه قطعات با هندسه هایی پیچیده تر از آنچه که با استفاده از روش های مرسوم قابل ساخت است و همچنین کاهش قابل ملاحظه زمان تولید، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این فناوری برای نمونه سازی یا آزمایش ایده ها مفید است. طبیعتاً همه این ویژگی ها در یک تلاش بسیار خلاقانه که به طور همزمان تحت فشار زمانی قابل توجهی است، مانند یک فیلم، مهم هستند.

  منبع: https://www.3dnatives.com  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی عروسک فیلم پینوکیو