محبوبیت فرآورده های گوشتی در سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. دلایل این امر شامل افزایش آگاهی از رنج حیوانات و اثرات منفی بر محیط زیست در اثر انتشار گازهای گلخانه ای است. یکی از راه حل ها تغییر رژیم غذایی و استفاده از غذاهای گیاهی، و گزینه دیگر، استفاده از گوشت پرورشی پرینت سه بعدی شده است. طبق گزارش سال گذشته منتشر شده توسط Meticulous Research، گوشت تولید شده در آزمایشگاه در مقایسه با محصولات گوشتی معمولی انتشار گازهای گلخانه ای را 78 تا 96 درصد، نیاز به آب را به میزان 82 تا 96 درصد و زمین مورد نیاز را تا 99 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، ارزش بازار این محصول تا سال 2035 به 1.99 میلیارد دلار خواهد رسید.

تولید غذاهای دریایی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت Steakholder Foods در سال 2019 تأسیس شد و مأموریت خود را برای تولید گوشت پایدارتر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی زیستی آغاز کرد. این شرکت یکی از رهبران بازار در پرورش گوشت گاو، خوک و مرغ است. نقطه عطف اصلی این استارت آپ، برش های گوشت گاو پرینت سه بعدی شده با نامOmakese Beef Morsels  بود که در سپتامبر 2022 رونمایی شد. اکنون این شرکت در حال توسعه و ارائه غذاهای دریایی پرینت سه بعدی شده است.

تولید غذاهای دریایی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تولید غذاهای دریایی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

 

    Steakholder Foods برای مدتی به دنبال گسترش این بازار در آسیا بود و برای دستیابی به این هدف، غذاهای دریایی را به سبد محصولات خود افزود. این شرکت به تازگی از همکاری خود با شرکت سنگاپوریUmami Meats  خبر داده است. آنها با همکاری یکدیگر روی تولید مارماهی و هامور کار خواهند کرد و نمونه اولیه آن تا پایان سه ماهه اول سال 2023 تولید خواهد شد. شرکت Steakholder Foods به عنوان بخشی از این پروژه و برای ایجاد محصول مشابه ماهی هامور، ابتدا سلول های بهینه را برای توسعه یک جوهر زیستی از Umami Meats انتخاب می کند. در نهایت دستگاه پرینتر سه بعدی طرح دقیق را تولید خواهد کرد.

بنیاد تحقیق و توسعه صنعتی سنگاپور-اسرائیل (SIIRD) که با همکاری Enterprise Singapore (ESG) و سازمان نوآوری اسرائیل (IIA)تشکیل شده است، این پروژه را با بودجه ای تا سقف 1 میلیون دلار تأمین مالی می کند. این همکاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا سنگاپور تنها کشوری است که تا به امروز اجازه فروش محصولات گوشتی کشت شده را صادر کرده است و دارای مجوز قانونی می باشد. علاوه بر گسترش فعالیت ‌ها در این کشور که فعالانه محصولات گوشتی جایگزین را تبلیغ می‌ کند، با توجه به اینکه تخمین زده می ‌شود ارزش بازار غذاهای دریایی و ماهی در دهه آینده به 110 میلیارد دلار برسد، این اقدام اهمیت بیشتری پیدا کرده است. گوشت پرورشی یک جایگزین عالی برای محصولات حیوانی است و و انتظار می رود صنعت گوشت فرآوری شده تا سال 2030 میلیاردها پوند از عرضه گوشت جهان را تأمین کند. شرکت Steakholder Foods  در خط مقدم این صنعت قرار دارد و برای آینده ای عالی آماده می شود.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی غذاهای دریایی

به این پست امتیاز دهید