چند سالی است که صنعت هوافضا به امید تسخیر فضا به تکنولوژی پرینتر سه بعدی روی آورده است. این فناوری برای ساخت موشک، موتور یا حتی خانه هایی برای زندگی روی ماه استفاده می شود. ناسا 57.2 میلیون دلار جهت توسعه ساختارهای پرینت سه بعدی شده در ماهواره طبیعی به  ICONاعطا کرده است. از جمله کاربرد های این فناوری می توان به توسعه یک موشک تقریباً به طور کامل با استفاده از پرینت سه بعدی توسط Relativity Space اشاره کرد. اخیراً از این فناوری جهت تولید غذای پرینت سه بعدی شده با استفاده از زباله های پلاستیکی برای فضانوردان استفاده شده است.

 

تولید غذا با استفاده از زباله های پلاستیکی و تکنولوژی پرینت سه بعدی

تکنولوژی پرینت سه بعدی طیف وسیعی از امکانات شامل تولید قطعات را برای صنعت هوافضا فراهم کرده است.  همانطور که می دانید، از این فناوری می توان برای تولید مواد غذایی نیز استفاده کرد. در سال های اخیر فناوری پرینت سه بعدی برای صنعت غذایی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. سازمان های فضایی آمریکایی، ژاپنی و اروپایی به منظور توسعه روش هایی برای تولید غذا در فضا، با صنایع غذایی همکاری کرده اند. آنها با همکاری یکدیگر به یک راه حل بسیار جالب شامل جمع آوری زباله های پلاستیکی و تبدیل آن به غذای خوراکی، رسیده اند.

تولید غذا با استفاده از زباله های پلاستیکی و تکنولوژی پرینت سه بعدی

تولید غذا با استفاده از زباله های پلاستیکی و تکنولوژی پرینت سه بعدی

اگرچه تولید استیک با استفاده از زباله های پلاستیکی غیرواقعی به نظر می رسد، اما این واقعیت می تواند کل جهان را زیر و رو کند. این پروژه به لطف یک شرکت ارائه دهنده راه حل های غذایی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به نام Beehex، واقعی و ممکن شده است. این شرکت توسط یک مهندس وابسته به ناسا به نام Anjan Contractor تأسیس شد. ایده اصلی، توسعه غذاهای پرینت سه بعدی شده برای فضانوردان بود. در این روش زباله های پلاستیکی جمع آوری و سپس خرد می شوند. ماده حاصل در پایان وارد بیوراکتور که حاوی باکتری ‌های اصلاح ‌شده بسیار خاصی است می ‌شود. این باکتری های اصلاح شده پلاستیک را می خورند و آن را به زیست توده تبدیل می کنند. از این روش می توان برای تولید غذاهای پرینت سه بعدی شده استفاده کرد.

این پروژه نه تنها می تواند غذای فضانوردان را فراهم کند، بلکه به مدیریت بهتر منابع زمین نیز کمک می کند. این روش می تواند در آینده ای نه چندان دور، به چالش های گرمایش جهانی و بهره برداری از حیوانات پایان دهد و به حفاظت از کره زمین و محیط زیست کمک کند. همچنین از این ایده می توان در راستای مبارزه با مشکلات غذایی در سراسر جهان استفاده کرد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی غذا از پلاستیک بازیافتی برای فضانوردان

به این پست امتیاز دهید