برند لوکس فرانسوی Dior از تکنولوژی پرینتر سه بعدی شرکت WASP استفاده کرد تا آخرین مجموعه خود را به نمایش بگذارد. فروشگاه پاپ آپ جدید و نوآورانه دیور در ساحل جمیرا در دبی واقع شده است. دو ساختار مدولار فروشگاه پاپ آپ با استفاده از مواد طبیعی پرینت سه بعدی شده اند. روی دیوارهای بیرونی سازه نقش برجسته دیور که به ویژه در کیف های مجموعه Lady Dior دیده می شود، چاپ شده است. ساختمان ‌های دایره‌ای شکل توسط شرکت  WASPطراحی شده‌اند، که مجموعه Dioriviera توسطMaria Grazia Chiuri، ملزومات ساحلی Dior Maison و قطعات منتخب از مجموعه Dior Cruise 2022 را در خود جای داده‌اند. فروشگاه پرینت سه بعدی شده شرکتWASP  مأموریت تحقیقاتی این شرکت را برای ایجاد خانه های اقتصادی پرینت سه بعدی شده با استفاده از مواد طبیعی انجام می دهد. این فروشگاه از ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۲۲ مارس ۲۰۲۲ باز خواهد بود.

ساخت فروشگاه پاپ آپ دیور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد زیست سازگار

شرکت ساخت افزایشی WASP برای انجام پروژه ساخت فروشگاه دیور و به منظور ایجاد ساختارهایی با زیبایی شناسی لوکس از دستگاه پرینتر سه بعدی Crane WASP استفاده کرد. این شرکت با استفاده از تکنیک های پیشرفته ساخت و ساز دیجیتال، توانست ساختمان دایره ای را با حداقل ضایعات پرینت سه بعدی کند و تاثیرات زیست محیطی را در مقایسه با روش های ساخت و ساز سنتی کاهش دهد. ساختار های فروشگاه مفهومی Dior با استفاده از ۲ چاپگر سه بعدی Crane WASP به طور همزمان ساخته شدند و به مداخله انسانی کمی برای نصب نیاز داشتند. مساحت کل سازه ۸۰ متر مربع است و از ۵۵ تن مواد پرینت سه بعدی برای ساخت آن استفاده شده است. همچنین پرینت سه بعدی این سازه ها ۱۲۰ ساعت طول کشیده است.

ساخت فروشگاه پاپ آپ دیور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد زیست سازگار
ساخت فروشگاه پاپ آپ دیور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد زیست سازگار

استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در توسعه سازه های پایدار

شرکت WASP از نظر توسعه معماری سازگار با محیط زیست، پیشرفت چشمگیری در مأموریت خود داشته است. بسیاری از پروژه‌ های معماری پرینت سه ‌بعدی به استفاده از بتن تکیه می‌ کنند که با ردپای کربن عظیمی همراه است. شرکت WASP در اکتبر ۲۰۱۹ همکاری خود با متخصصان معمار از مدرسه Sustainability در ایتالیا را به منظور برنامه ریزی پروژه خانه اقتصادی TECLA آغاز کرد. پروژه TECLA در اوایل سال جاری تکمیل شد که پایه و اساس پروژه‌ های آینده مانند فروشگاه پاپ ‌آپ Dior را بنا نهاد و برای این شرکت امکان به کار گیری تحقیقات خود در زمینه مصالح ساختمانی پایدار را فراهم ساخت.

چاپگرCrane WASP  قادر است سنگ های طبیعی را به مصالح ساختمانی قابل استفاده تبدیل کند. این چاپگر سه بعدی همچنین امکان استفاده مجدد از ضایعات ساختمانی برای ایجاد مواد جدید را ارائه می دهد. علاوه بر این، این پرینتر سه بعدی می‌تواند به منظور توسعه مصالح ساختمانی، ژئوپلیمرها را با خاک رس مخلوط کند، اگرچه طبق وب ‌سایت WASP، این قابلیت خاص هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی فروشگاه دیور با مواد زیست سازگار

4.9/5 - (37 امتیاز)