به تازگی یک قاب دوچرخه توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی جدید برای اولین بار در هفته طراحی میلان به نمایش گذاشته شد. نمونه اولیه این قاب دوچرخه توسط شرکت های ایتالیاییIndexLab وGIMAC-Exgineering  طراحی شده است. این نمونه اولیه از پلی کربنات ۱۰۰ ٪ بازیافتی و با استفاده از یک بازوی روباتیکی ساخته شده است. این قاب پرینت سه بعدی شده با ۸ کیلو وزن که روی دوچرخهNew01Bike  نصب شده است، با رویکرد ارتقاء اقتصاد دایره ای و سفارشی سازی محصول توسعه یافته است. هدف اصلی در این پروژه، بازیافت اشیاء در پایان عمر آنها برای ساختن یک محصول سفارشی جدید سازگار با سلیقه هر کاربر است.

توسعه قاب دوچرخه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و پلی کربنات بازیافتی

با توجه به اینکه فناوری های سه بعدی و دوچرخه سواری در ماه های اخیر بسیار مورد بحث قرار گرفته اند، ممکن است فکر کنید که این محصول فقط یک قاب دوچرخه پرینت سه بعدی شده دیگر است. اما این قاب دوچرخه با رویکرد متفاوتی توسعه یافته است زیرا هدف در درجه اول تولید سریع یک دوچرخه سفارشی قابل بازیافت بوده است.  IndexLabدر اینباره توضیح داد: “دوچرخه های ارگونومیک سفارشی نه تنها فرایند تولید پرهزینه و کندی دارند بلکه تولید انبوه آن ها نیز بسیار دشوار است زیرا برای نیازها و کاربردهای خاص مناسب هستند. از طرف دیگر، دوچرخه های تولید انبوه به ندرت انقدر متنوع هستند که با اندازه کاربران مختلف متناسب باشند، زیرا برای “کاربر استاندارد” ساخته می شوند. New01Bike برای پر کردن این شکاف توسعه یافته است، ایجاد یک دوچرخه سفارشی مقرون به صرفه، سریع و آسان از نظر تولید انبوه و بازیافت “.

توسعه قاب دوچرخه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و پلی کربنات بازیافتی

توسعه قاب دوچرخه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و پلی کربنات بازیافتی

 

  این قاب دوچرخه با استفاده از پلی کربنات بازیافتی پرینت سه بعدی شده است که به آن شفافیت می بخشد. ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که چه اشیایی برای دستیابی یه مواد پرینت سه بعدی نهایی بازیافت شده اند، اما از آنجا که پلی کربنات به طور گسترده در تولید اشیاء شفاف مورد استفاده قرار می گیرد و قاب به مقاومت بالا در برابر ضربه نیاز دارد، تعجب نخواهیم کرد اگر قاب از بازیافت عینک ایمنی یا کلاه ایمنی موتور سیکلت ساخته شده باشد.

قاب پرینت سه بعدی شده دوچرخه New01bike

قاب پرینت سه بعدی شده دوچرخه New01bike

در فرایند تولید این قاب از روش قالبگیری افزایشی روباتیکی (یک روبات ۶ محور) استفاده شده است. همچنین به نظر می رسد که از ربات دیگری برای تراش ویژگی های قاب در سطح میل و چرخ عقب استفاده شده است. این روش برای به دست آوردن یک قطعه خمیده و مستحکم انتخاب شده است، ویژگی هایی که با استفاده از یک دستگاه سه محور قابل تولید نبود. این قاب حدود ۸ کیلو وزن دارد.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قاب دوچرخه از پلی کربنات بازیافتی

به این پست امتیاز دهید