یک سازمان غیرانتفاعی در اردن به نام ۳DP4ME که از تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت پاسخ به نیازهای انسانی استفاده می کند با همکاری یک سازمان غیر انتفاعی دیگر به نام World Wide Hearing (WWH)، به دنبال جمع آوری مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای تولید قالبهای سمعک پرینت سه بعدی شده در خاورمیانه می باشند.

ساخت قالب سمعک به صورت سفارشی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

پرینت ۳ بعدی سمعک

پرینت ۳ بعدی سمعک

هدف پیشین این دو سازمان به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ دلار، جهت توسعه و ساخت هزاران قالب سمعک در سال با پتانسیل در دسترس قرار گرفتن برای افراد مبتلا به مشکلات شنیداری در سرار جهان بود. جهت انجام این پروژه تا کنون مبلغ ۵۰٫۵۶۷ دلار کمک های مالی جمع آوری شده است.

پروژه Hearing Express

ساخت و پرینت سه بعدی قالب سمعک

برای جلوگیری از انتشار صدا و فراهم آوردن حداکثر راحتی، وسایل شنوایی باید با توجه به کاربر سفارشی شوند. سمعک های پرینت سه بعدی شده شخصی سازی شده توانایی اصلاح دستگاه های مرسوم به منظور ایزوله سازی صدا و کاهش سر و صدای پس زمینه را از خود نشان داده اند.

سازمان های۳DP4ME  و  WWH از یک اسکنر قابل حمل مدل Lantos 3D Ear Scanner از مشتریان در خانه، روستاها و اردوگاه ها به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز برای ساخت قالب سمعک های پرینت سه بعدی شده شخصی سازی شده استفاده می کنند.

پرینت سه بعدی دستگاه های کمک شنیداری

پرینت سه بعدی سمعک

اندرو دی کارپنتر، رئیس پروژهHearing Express  در سازمانDP4ME  اظهار داشت: “هنگامی که ما یک اسکن سه بعدی کامل از مشتری تهیه کردیم، یک مدل سه بعدی در اینترنت ابری ما ایجاد می شود. در همین زمان، طراحان ما در آزمایشگاه با سرعت شروع به آماده سازی فایل های STL جهت انجام عملیات پرینت سه بعدی می کنند”.

قالب ها بر روی پرینتر سه بعدی و با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی  SLA تولید می شوند. این سیستم قادر به تولید حداکثر تا ۳۵ عدد قالب گوش در ساعت می باشد که نشان دهنده بهبود قابل توجه نسبت به ایجاد سه یا چهار قالب گوش با دست در روز است.

پرینت سه بعدی و مبارزه با اختلالات شنوایی

پرینت سه بعدی و اختلالات شنوایی

پرینت سه بعدی و اختلالات شنوایی

هدف سازمان های WWH  و۳DP4ME  ایجاد ۱۲،۰۰۰ عدد سمعک برای ۴۰۰۰ نفر نیازمند به سمعک می باشد. طبق گفته این دو سازمان، تکنولوژی داخل قالب های کمک شنیداری مشابه مدل های پیشین باقی می ماند.

هدف نهایی این پروژه کمک به کودکان مبتلا به مشکلات شنوایی جهت موفقیت در حوزه های تحصیلی و در نهایت افزایش پتانسیل اشتغال این کودکان در آینده است. علاوه بر این، پروژه Hearing Express  به افراد سالمندی را که از نظر شنوایی دچار مشکل می شوند، به منظور تسهیل حضور، اشتغال و مشارکت کامل در جامعه کمک می کند.

گفته می شود که این امر به طور چشمگیری باعث افزایش امید به زندگی در کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلالات شنوایی می شود و آنها را قادر می سازد تا به طور موثرتر در جامعه شرکت و به پیشرفت آن کمک کنند. به این ترتیب، سازمان ۳DP4ME  قصد دارد ۲۰۰،۰۰۰ دلار برای هزینه های آزمایشگاه، کارکنان، مواد و آموزش جمع آوری کند .

 

منبع: https://3dprintingindustry.com/

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی قالب سمعک سفارشی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید