گروهی از دانشجویان دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه هاوایی اخیراً به عنوان بخشی از پروژه جدید پرینت سه بعدی خود، با یک مغازه شکلات فروشی محلی به نام Choco le’a  در Manoa همکاری کرده اند. هدف از همکاری این دانش آموزان با فروشگاه شکلات فروشی Choco le’a در Manoa، توسعه قالب های سفارشی شکلات با استفاده از فناوری های پرینتر سه بعدی بوده است.

 

توسعه قالب های شکلات برای فروشگاه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

از روزی که صنایع غذایی مزایای فراوانی را که فناوری ساخت افزایشی برایشان فراهم می کند کشف کرده اند، پروژه‌ های جدید در این زمینه به سرعت افزایش یافته ‌اند. در حالی که اکثر پروژه ‌های جدید عمدتاً بر تولید خود مواد غذایی متمرکز هستند، امکانات ارائه شده توسط فناوری پرینت سه بعدی از نظر ابزارهایی که فرایند تولید را پشتیبانی می ‌کنند، حداقل به همان اندازه پرینت سه بعدی مواد غذا سودمند بوده است. به همین دلیل، گروهی از دانشجویان دانشگاه هاوایی، ایده یک پروژه جدید را در طول دوره مهندسی مکانیک دریافت کردند. آنها بر ساخت قالب های پرینت سه بعدی شده تمرکز کردند که به محض اتمام، توسط فروشگاه محلی Choloate Choco le’a  برای تولید یک طرح شکلات جدید استفاده می شود.

توسعه قالب های شکلات برای فروشگاه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه قالب های شکلات برای فروشگاه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

قالب های شکلات پرینت سه بعدی شده

گروهی از دانشجویان مهندسی مکانیک که زیر نظر استادیار Mahalo Ray فعالیت می کردند، ابتدا با صاحب فروشگاهChoco le’a، Erin Kanno Uehara، تماس گرفتند. Uehara که خودش فارغ التحصیل دانشگاه هاوایی است، تخصص خود را در زمینه تولید شکلات با آنها به اشتراک گذاشت و چالش هایی را که تجارت او در گذشته با آن روبرو بوده است و اینکه چقدر یافتن قالب هایی مناسب با قیمت پایین سخت بود را برایشان توضیح داد. سپس دانشجویان نظرات خود را در مورد چگونگی تکمیل پروژه به بهترین شکل ممکن و اقدامات لازم برای موفقیت آن به اشتراک گذاشتند. دانش‌ آموزان برای تولید قالب ‌ها از مواد ایمن برای غذا و همچنین یک چاپگر سه بعدی و تجهیزات ساخت پیشرفته در آزمایشگاه مهندسی مکانیک UH Mānoa استفاده کردند.

تیم سازنده پروژه قالب های پرینت سه بعدی شده شکلات

تیم سازنده پروژه قالب های پرینت سه بعدی شده شکلات

قالب های پرینت سه بعدی شده به سرعت توسط تیم ارائه شد و Erin Kanno Uehara از نتایج بسیار خوشحال شد و در اینباره توضیح داد: “ما در Choco leʻa، از شکلات ها به عنوان راهی برای ارتباط با دیگران استفاده می کنیم و این باعث افتخار بود که بتوانیم این کار را در جامعه خودمان انجام دهیم. مکالمه با یک دوست به فرصتی منجر شد که در آن با هم می‌ توانیم هر بار با یک شکلات صلح را به دنیای خود بیاوریم. امیدوارم مشاغل و مدارس بیشتری با هم همکاری کنند زیرا همه ما می توانیم چیزهای زیادی از یکدیگر یاد بگیریم. ما از استاد Mahalo Ray و دانشجویان مهندسی مکانیک برای این کمک استثنایی تشکر می کنیم”.

این پروژه نه تنها یک جایگزین کم‌ هزینه و پایدار در مقایسه با روش ‌های تولید سنتی ارائه می ‌کند،  بلکه راهی عالی برای ایجاد فرصتی به جوامع کوچک ‌تر برای کمک به خود نشان می ‌دهد و امکان تولید محلی را به جای سفارش و صادرات از خارج از کشور ممکن می سازد. Kendall Lorenzo، کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، که یکی از دانشجویانی بود که روی این پروژه کار می کرد، اظهار داشت: “راستش، واقعاً احساس خوبی دارم. حس شگفت انگیزی دارد هرگز فکر نمی ‌کردم از مهارت‌ هایم به نفع جامعه استفاده کنم. اما این بخش دلگرم کننده کل این پروژه است. امیدوارم بتوانم از مهارت‌هایی که در UH یاد می‌ گیریم برای سود بیشتر به کسب ‌و کارها و شرکت ‌های بیشتری استفاده کنم و به آنها کمک کنم مشکلاتی  که با آن روبرو هستند را حل کنند.”

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قالب های شکلات برای یک فروشگاه

1/5 - (1 امتیاز)