هنوز یک سال دیگر تا بازی های المپیک تابستانی باقی مانده است، اما به نظر می رسد تکنولوژی پرینتر سه بعدی نقش خاص خود را در این رویداد ایفا خواهد کرد. سازمان آبراه های داخلی فرانسه،Vois Navigables de France (VNF) ، به دنبال ساخت شاتل های رودخانه ای سازگار با محیط زیست برای حمل و نقل ورزشکاران و بازدیدکنندگان بازی های المپیک 2024 است. سه پروژه در ماه دسامبر انتخاب شدند که توسط شرکت قایق‌ سازی‌ هلند،Sequana Développement  و Roboatانجام خواهند شد. به گفته این شرکت ها، بدنه قایق به طور کامل با استفاده از مواد بازیافتی پرینت سه بعدی خواهد شد. این قایق قادر خواهد بود حداکثر 35 نفر را در یک زمان در امتداد رودخانه سن، جایی که بازی های آبی در آن برگزار می شود، جابجا کند.

 

ساخت قایق برای بازی های المپیک تابستانی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مسابقات جهانی المپیک تابستانی در تاریخ 26 جولای 2024 در پاریس فرانسه آغاز می شود. دولت فرانسه در فرایند آماده سازی زیرساخت ها، مسکن، محل برگزاری و غیره برای دستیابی به یک رویداد موفق، همه افراد درگیر را برای حفظ محیط زیست و کار به گونه ای به چالش کشیده است که به مشکلات آب و هوایی که امروز با آن روبرو هستیم احترام بگذارد.VNF  در بیانیه مطبوعاتی رسمی خود اظهار داشت: “حمل و نقل رودخانه ای فرصت بزرگی برای مقابله با چالش های آب و هوایی و زیست محیطی به عنوان جایگزینی برای حمل و نقل جاده ای است”. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، فراخوان برای قایق های زیست سازگارتر جهت کمک به توسعه قایق های خودران بدون ایجاد آلاینده راه اندازی شد. این قایق های پرینت سه بعدی شده به لطف سنسورهای یکپارچه و سایر ابزارهای پیچیده، خودران خواهند بود.

ساخت قایق برای بازی های المپیک تابستانی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت قایق برای بازی های المپیک تابستانی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

  گروه قایق‌ سازی هلند، Sequana Développement و Roboat از جمله سه پروژه موفقی هستند که برای طراحی قایق خودران خود بر تکنولوژی چاپگر سه بعدی تکیه کرده اند. شاید نام Roboat را پیش از این شنیده باشید، ابتکاری که توسط تیم مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) برای توسعه قایق‌ های خودران رهبری پایه گذاری شد. سازه در المپیک 2024 دارای طول 9 متر و عرض 3.9 متر با پیشرانه الکتریکی و سیستم داک خودکار خواهد بود. درمورد روش ساخت بدنه اطلاعاتی منتشر نشده است، اما می توان از یک دستگاه پرینتر سه بعدی اکستروژن یا حتی یک بازوی روباتیکی استفاده کرد. باید دید آیا این شاتل های خودران برای بازی های المپیک آماده می شوند و چه تعداد از آن ها برای تسهیل حمل و نقل در پایتخت مستقر خواهند شد.

  منبع: https://www.3dnatives.com/  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قایق برای بازی های المپیک تابستانی