شرکتEvonik Venture Capital  که با انواع برنامه های کاربردی مرتبط با استفاده از فناوری های سه بعدی سروکار دارد، سرمایه گذاری خود را در Laxxon Medical در نوادا اعلام کرده است. هدف این تیم تولید قرص های پرینت سه بعدی شده جهت تحویل بهتر دارو و در نتیجه بهبود سلامت بیمار می باشد. برای شرکت  Evonikکه چندین دهه در زمینه مواد فعال پزشکی تجربه دارد، سرمایه گذاری در Laxxon یک انتخاب واضح بود. شرکت Laxxon مستقر در نوادا به تازگی یک فناوری پرینتر سه بعدی جدید توسعه داده است که امکان تولید قرص های ساختار یافته را فراهم کرده و می توانند آزاد شدن مواد فعال دارویی را در طول زمان کنترل کنند. همچنین این فناوری امکان ترکیب چندین ماده در یک قرص را فراهم می کند.

 

تولید قرص ‌های مؤثرتر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکتEvonik  پیش از این توانسته است با فناوری ‌های خود صنعت پزشکی را برای سال‌ ها بهبود بخشد و تولید مواد جانبی ویژه از جمله یک ماده غیرفعال که به عنوان وسیله ‌ای برای رساندن دارو عمل می‌کند در دستور کار این شرکت قرار دارد. به عنوان مثال، آنها دریافتند که استفاده از پلیمرها می تواند بر زمان آزاد شدن ماده فعال چه بلافاصله پس از مصرف، چه پس از یک مدت زمان تأخیر مشخص، یا به طور مداوم در یک دوره زمانی طولانی، تأثیر بگذارد که یک پیشرفت بزرگ در پزشکی مدرن محسوب می شود.

تولید قرص ‌های مؤثرتر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تولید قرص ‌های مؤثرتر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

استفاده از پرینت سه بعدی جهت بهبود بازار پزشکی

شرکتLaxxon  در سال ۲۰۱۷ توسط Helmut Kerschbaumer،Klaus Kühne  و Achim Schneeberger  در سوئیس تأسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و دارای یک شرکت تابعه آلمانی و سوئیسی است. این شرکت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی جدید خود می تواند به راحتی قرص هایی شامل لایه های مختلف فعال و غیرفعال تولید کند. این قرص ها می توانند آزادسازی شخصی ماده فعال را تنها با یک قرص ایجاد کنند، به این معنی که داروها می‌ توانند بسته به نیاز بیمار، بلافاصله پس از بلعیده شدن، پس از زمان مشخص یا به صورت پایدار در طول زمان آزاد شوند که سبب افزایش اثربخشی دارو در جریان خون بیمار می شود.

همچنین قرص ها را می توان به گونه ای طراحی کرد که با ترکیب داروها به صورت لایه ای روی هم در یک قرص، داروهای مختلفی در هنگام بلعیدن دارو آزاد شوند. این فرآیند به نوبه خود مزیت دیگری فراهم می کند. سرعت پرینت سه بعدی قرص در سیستم  Laxxonبه طور قابل توجهی سریعتر از فرآیندهای پرینت سه بعدی معمول است که حتی می تواند تولید انبوه را امکان پذیر کند. این دستاورد نشان می دهد که کمبود دارو ممکن است به زودی به یک چالش در گذشته تبدیل شود. Bernhard Mohr، مدیر  Evonik Venture Capitalکه در مورد امکانات پزشکی جدید هیجان زده است در اینباره گفت: “این فناوری برای بیماران عالی است. ما انتظار داریم با تحویل کنترل ‌شده دارو عوارض جانبی کمتری داشته باشیم و مصرف این قرص ها خطر فراموشی دوز در طول روز را کاهش ‌دهند.” از آنجایی که این فناوری سه بعدی می تواند به زودی میزان داروهای مصرفی را به صورت قابل توجهی کاهش دهد،Evonik  مسئولیت تولید قرص ها را به عنوان بخشی از قرارداد توسعه محصول و همکاری مشترک با Laxxon  بر عهده خواهد داشت.

  منبع: https://www.3dnatives.com  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قرص ‌های مؤثرتر

به این پست امتیاز دهید