بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در زمینه تولید قطعات پیچیده یا کم تیراژ با چالش های مشابهی مواجه هستند. هزینه های مورد نیاز برای این امر بسیار زیاد است و زمان تحویل معمولاً به اندازه کافی سریع نیست. این موضوع در مورد Garry Rogers Motorsport، احتمالاً قدیمی‌ترین تیم ساخت موتور در استرالیا، نیز صدق می کند. این تیم متشکل از تقریباً ۴۰ کارمند یک مسابقه‌ دهنده موتوراسپرت است که چندین پیروزی در مسابقات قهرمانی سوپراسپرت ملی به دست آورده است. این شرکت از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای حل چالش های فوق الذکر استفاده کرد.

   

توسعه قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Garry Rogers

امکان تولید قطعات در محل و بر اساس تقاضا برای شرکت ‌های خودروسازی مهم است. بیایید این واقعیت را نیز در نظر بگیریم که هر برون سپاری زمان و هزینه را افزایش می دهد. به همین دلیل است که مهندسان و طراحان Garry Rogers Motorsports  با همکاری شرکت Markforged به فناوری ‌های پرینت سه بعدی پرداخته و توانسته ‌اند مزایای زیادی از آن به دست آورند. Stefan Millard، مدیر تیم GRM دراینباره گفت: “تکنولوژی پرینت سه بعدی راه دیگری را برای ساخت قطعاتی که معمولاً هزینه بالایی دارند در اختیار ما قرار می ‌دهد.”

توسعه قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Garry Rogers

توسعه قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Garry Rogers

Stefan Millard و تیمش ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتند کارگاه خود را گسترش دهند. این کار با استفاده از ابزارهای سنتی انجام نشد، بلکه مهندسان و طراحان این تیم از یک چاپگر سه بعدی برای ساخت نمونه ‌های اولیه و قطعات یدکی بهره گرفتند. از آنجایی که Garry Rogers Motorsports به خوبی در زمینه فیبر کربن تخصص داشت، از یک پرینتر سه بعدی منحصربفرد استفاده کرد.Millard  توضیح داد: “به نظر می‌ رسید که Markforged  تنها شرکتی بود که به جای نمونه ‌های اولیه، بر ساخت قطعات با استحکام برای استفاده نهایی تمرکز داشت”. مقاومت قطعات پرینت سه بعدی شده در برابر تنش های بالا اهمیت داشت، زیرا این قطعات در معرض دما، سرعت و نیرو زیاد قرار می گیرند.

قطعه پرینت سه بعدی شده توسط شرکت Garry Rogers

قطعه پرینت سه بعدی شده توسط شرکت Garry Rogers

تیم GRM که یکی از اولین شرکت ‌هایی است که روی فناوری پرینت سه بعدی سرمایه ‌گذاری کرده است، اکنون به دنبال پیاده ‌سازی کامل تکنولوژی پرینت سه بعدی با چاپ قطعات پیچیده شامل قطعات نهایی برای خودروهای مسابقه است. تعداد قطعات پرینت سه بعدی شده برای استفاده نهایی از نظر آماری نزدیک به ۵۰٪ است. این قطعات شامل روکش قفل درها، محفظه گیربکس، دستگیره های فرمان و حتی پایه های دوربین است. اما این همه ماجرا نیست، زیرا ساخت نمونه ‌های قطعات فایبر گلاس قالب ‌گیری شده نیز به لطف فناوری پرینت سه بعدی برای تیم Motorsports امکان‌پذیر شد. به عنوان مثال، نمونه ای از قطعات توسط این تیم طی ۲۴ ساعت و فقط ۵۰ دلار چاپ سه بعد شد، این در حالی است که زمان ساخت این قطعه با استفاده از روش های سنتی دو هفته و حدود ۶۷۰ دلار هزینه در بر دارد. تیم Garry Rogers Motorsports به لطف فناوری پرینت سه بعدی به آینده خوش بین هستند، زیرا ماهیت انعطاف پذیر طراحی و بازآفرینی سریع نیز می تواند عملکرد خودروها را بهبود بخشد.

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قطعات توسط شرکت Garry Rogers

به این پست امتیاز دهید