یک شرکت آلمانی تولید کننده قطعات خودرو به نام Volkswagen (VW)، از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تغییر فرایند تولید قطعات خودرو استفاده کرده است و پس از آن این قطعات را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته است.

 ساخت قطعات خودرو با استفاده از تلفیق دو تکنولوژی پرینت سه بعدی و هوش مصنوعی

پرینت سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

پرینت سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

گروه شرکت آلمانی فولکس واگن (VW) با استفاده از تکنولوژی های هوش مصنوعی (AI) و پرینت سه بعدی قطعات ماشین پیچیده تر و سبک تری را تولید کرده است. هم چنین این شرکت به تازگی فرایند های تولیدی جدید خود را در مرکز نوآوری و مهندسی کالیفرنیا (IECC) به نمایش گذاشته است.

در این رویداد، شرکت فولکس واگن از اولین وسیله نقلیه خود دارای قطعات طراحی شده با استفاده ازتکنولوژی هوش مصنوعی(AI)  و تولید شده با استفاده از یک پرینتر سه بعدی  (یک نسخه بازسازی شده الکتریکی مدرن ماشین ۱۹۶۲ Microbus) رونمایی کرد.

چاپ سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

چاپ سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

این وسیله نقلیه دارای تعداد زیادی قطعه به رنگ نارنجی روشن است که شناسایی قطعات طراحی شده با استفاده از برنامه Generative Design را به راحتی امکان پذیر می سازد. این قطعات شامل فرمان خودرو، آینه های جانبی و حتی چرخ ها می باشد.

با آموزش هوش مصنوعی، مهندسین می توانند از برنامه Generative Design به منظور تمرکز بر اولویت های خود استفاده کنند و این تکنولوژی معیار های مورد نظر را محقق ساخته و یک طرح ساختاری سبک وزن ایجاد می کند.

پرینت سه بعدی از خطوط صاف تا اشکال منحنی

چاپ سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

چاپ سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

قطعات ماشین تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی و پرینت سه بعدی شرکت فولکس واگن بسیار شیک و مدرن به نظر می رسند. این قطعات با لبه های صاف و خطوط سخت بیشتر شبیه ریشه های درخت هستند.

پرینت سه بعدی بهترین انتخاب برای ساخت این اشکال پیچیده است. اما از آن جایی که تمام وسایل نقلیه دارای هزاران قطعه هستند، این تیم در حال بررسی به منظور یافتن قطعه هایی می باشد که بتوانند به صورت موثر با قطعات پرینت سه بعدی شده جایگزین شوند. گروه تولیدی شرکت فولکس واگن از فناوری هوش مصنوعی برای دستیابی به این هدف استفاده کردند.

شرکت فولکس واگن هدف های بزرگی برای آینده جهت استفاده از تکنولوژی برای ساخت یک سیستم  بازیافت حلقه بسته که در آن قطعات جدید با استفاده از قطعه های پلاستیکی قدیمی تولید شود دارند. این کار نه تنها سبب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود بلکه باعث کاهش زباله های تولیدی نیز می شود که خبر خوبی برای محیط زیست و سیاره ما است.

اگرچه ساخت یک ماشین کاملاَ پرینت سه بعدی شده هنوز امکان پذیر نیست، اما شرکت فولکس واگن ادعا می کند که استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و فناوری پرینت سه بعدی در طراحی ماشین سبب ایجاد طرح هایی با انعطاف پذیری بیشتر، سبک تر و مقرون به صرفه تر می شود.

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید