ساخت خودروی اسپرت جدید و جذاب لوتوس مدل ۲-۶۲ که توسط خودروسازی به نام Ant Anstead و Jenson Button، قهرمان سابق مسابقه های  Formula One توسعه یافته است، تنها با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی امکان پذیر بود. هیچ فناوری دیگری نمی‌تواند آزادی در طراحی، انعطاف‌پذیری و هزینه ‌ای که فناوری پرینتر سه بعدی FDM و رزین برای این پروژه به ارمغان آورد را فراهم کند.

 

ساخت قطعات خودرو لوتوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

برنامه تلویزیونی Radford Returns داستان تولید خودرو با استفاده از فناوری در قرن بیست و یکم را روایت می‌کند. این برنامهAnstead  و  Buttonو همچنین ساخت خودروی سوپراسپرت لوتوس مدل ۲-۶۲  و استفاده گسترده آنها از فناوری چاپگر سه بعدی را به صورت مستند نشان می دهد. بینندگان فرایند طراحی، نمونه‌ سازی، ابزارسازی و در نهایت تولید قطعات نهایی با استفاده از فناوری ‌های پرینتر سه بعدی FDM، PolyJet و استریولیتوگرافی را مشاهده می کنند. در این پروژه بیش از ۵۰۰ قطعه با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته شده اند.

ساخت قطعات خودرو لوتوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت قطعات خودرو لوتوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

  Ant Anstead در اینباره توضیح داد: «فناوری پرینت سه بعدی برای ما آزادی در طراحی و توانایی ساخت آسان قطعات سفارشی ‌سازی ‌شده و منحصر به ‌فرد برای این دو خودروی نمونه را فراهم کرد”. برای تولید دو خودروی نمونه، قطعات در استودیوRadford ، شرکت طراحی و مهندسیAria Group ، و یک شرکت پرینت سه بعدی ساخته شدند. تیم Radford پرینت ‌های سه بعدی خود را در پنج مکان جهانی با استفاده از تجهیزاتی متشکل از ۲۰ چاپگر سه بعدی، برنامه‌ریزی و ردیابی کرد.

یک قطعه پرینت سه بعدی شده از خودرو لوتوس

یک قطعه پرینت سه بعدی شده از خودرو لوتوس

این تیم با استفاده از پرینترهای سه بعدی و فناوری های مختلف توانست قطعاتی را در دو مرحله روی دو پرینتر سه بعدی با تکنولوژی های مختلف چاپ شده است. تجهیزات خارجی از جمله محفظه آینه های جانبی، مجرای رادیاتور، دریچه های بدنه و براکت ‌های نصب در سر تا سر خودرو با استفاده از مواد پرینت سه بعدی شامل فیبر کربن نایلون ۱۲ و مواد ASA چاپ شده اند که الزامات استحکام و آزادی طراحی را برای این پروژه برآورده می کند.

  منبع: https://all3dp.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

پرینت سه بعدی قطعات خودرو لوتوس

به این پست امتیاز دهید