مدتی است که شرکت خودروسازی بریتانیایی MINI تلاش می کند تا بیشتر از محیط زیست محافظت کند. شرکت MINI برای تحقق بخشیدن به این هدف با یک طراح مد انگلیسی به نام Paul Smith همکاری کرده است تا یک ماشین مینیمال تولید کنند. این خودروی مینیمال که Mini Strip نام دارد برای نشان دادن شعار “سادگی، شفافیت، پایداری” طراحی شده است و فقط عناصر ضروری را از Mini Cooper SE می گیرد. Paul Smith با هدف دستیابی به قطعات با دوام و در عین حال منحصر به فرد، از فناوری پرینتر سه بعدی برای طراحی قطعات از پلیمرهای بازیافتی استفاده کرد. 

ساخت قطعات خودروMini Strip  با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد بازیافتی

خودرویMINI Strip  که بیشتر از مواد بازیافتی ساخته شده است با محیط زیست سازگار است. به عنوان مثال، کفپوش ها و روکش های صندلی در این خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده اند. همچنین بدنه این اتومبیل تنها یک لایه نازک از رنگ شفاف دارد تا از خوردگی محافظت کند. در فضای داخلی خودرویMINI Strip  نیز از همین روش استفاده شده است. MINI Strip  یک خودرو دارای هندسه ای ساده ساخته شده از قطعات بازیافتی است.

ساخت قطعات خودروMini Strip با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد بازیافتی

ساخت قطعات خودروMini Strip با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد بازیافتی

 

قطعات پرینت سه بعدی شده خودرو Mini Strip

همانطور که پیش از این ذکر شد، سازندگان خودروMini Strip  برای اطمینان از تولید قطعات پایدار و منحصر به فرد از فناوری چاپگر سه بعدی استفاده کردند. شرکت Mini برای وفادار ماندن به طرح های مدرن خود، صفحات زیر در اتومبیل و تیر های قوس چرخ ها را در این مدل نیز حفظ کرده است اما این قطعات در خودروMini Strip  با استفاده از پلاستیک های بازیافتی چاپ سه بعدی شده اند. این یک پیشرفت جدید برای این خودروساز انگلیسی است که با اقداماتی از این قبیل تمایل خود را برای تولید خودروهای سازگار با محیط زیست نشان می دهد.

این خودرو به لطف استفاده از مواد بازیافتی به گونه ای ساخته شده است که می تواند در پایان عمر خود بازیافت شود. همچنین با ترکیب مهارت های Paul Smith و فناوری های جدید مانند پرینت سه بعدی، آنها موفق به تولید خودرویی با طراحی منحصر بفرد شده اند. Oliver Heilmer ، مدیر طراحی در شرکت MINI که در پروژه Strip با طراح همکاری نزدیک داشته است، در پایان با قدردانی از مشارکتPaul Smith  در طراحی خودرو گفت: “Paul در ابتدا با با دیدگاه غیر خودروسازی و سپس از منظری جدید سوالات اساسی را مطرح کرد. این فرایند یک تجربه یادگیری ارزشمند بود. شما دائماً از خود می پرسید که واقعاً چه چیزی ضروری است و چه چیزی نیست، اگر فکر می کنید که چنین است، چرا؟ در هر مورد شما درمورد حفظ یا حذف تصمیم می گیرید و این نمای جدیدی از فضای جدید را برای شما فراهم می کند”.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 

pdf پرینت سه بعدی قطعات خودرو Mini Strip

به این پست امتیاز دهید