یافتن قهوه ساز مناسب برای خانه می تواند دشوار است، به خصوص اگر دستگاه مورد علاقه شما خراب شود. یک شرکت دانمارکی به نام Bentax راه‌ حل ‌های متعددی را برای دوستداران قهوه ارائه کرده است. از آنجایی که تک تک قطعات یک دستگاه قهوه ساز ممکن است بشکنند، شرکت Bentax به منظور استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی جهت تعمیر قطعات شکسته، به ویژه پمپ های شیر فرسوده، با مؤسسه فناوری دانمارک همکاری کرده است.

 

ساخت قطعات قهوه ساز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت Bentax امیدوار است به لطف استفاده از قطعات یدکی فلزی ساخته شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، از روش تولید مقرون به صرفه ‌تری بهره مند شود. در واقع ایت شرکت در یک پروژه نمایش موادMADE که توسط مؤسسه فناوری دانمارک پشتیبانی می ‌شود، به لطف فناوری ساخت افزایشی فرصتی برای کاهش ضایعات یافتند که برای آنها امکان استفاده مجدد از پمپ‌ های گران قیمت و فرسوده را فراهم می کند. Anders Myrup، مدیر فنی این پروژه در شرکت Bentax توضیح داد: “در ابتدا، هدف این است که مقداری حیات به پمپ ‌های خراب پمپاژ کنیم تا بتوانیم آنها را بازیافت کنیم. ما می‌خواهیم در درازمدت به جای خرید پمپ‌ های جدید از تأمین‌ کننده، بتوانیم قطعات یدکی بسازیم و همچنین  در مقایسه با پمپ‌ های جدید به دوام بیشتر و قیمت پایین ‌تری دست یابیم.

ساخت قطعات قهوه ساز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت قطعات قهوه ساز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

احتمالاً ساخت قطعات یا کل دستگاه های قهوه ساز یک کار سنتی در نظر گرفته می‌ شود. شرکت Bentax در جریان این پروژه تحقیقاتی، چرخ‌ دنده‌ های کوچک پمپ‌ های شیر به دلیل فرسودگی به مرور زمان در آن فرو می‌ روند و ردپایی از خود به جای می ‌گذارند که در نتیجه آن پمپ ‌ها نمی توانند نتیجه مطلوب را ارائه کنند. اینجاست که تکنولوژی پرینت سه بعدی وارد عمل می شود. پس از اسکن سه بعدی کل پمپ و اندازه گیری آن در مؤسسه فناوری دانمارک، یک کپی دیجیتال از جنس فولاد ضد زنگ چاپ سه بعدی شد. پس از انجام عملیات پس پردازش، آزمایش ها با چرخ دنده هایی که با استفاده از فرز CNC و ماده پرینت سه بعد PEEK تولید می شوند انجام شد. شرکت Bentax  پس از تست های تحقیقاتی در زمینه پرینت سه بعدی، اکنون وارد مرحله آزمایشی شده است که انتظار می رود بیش از 15 ماه طول بکشد. این مرحله شامل نصب و نظارت بر کل پمپ های شیر در دستگاه های قهوه ساز مشتریان است.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قطعات دستگاه قهوه ساز