تکنولوژی پرینتر سه بعدی یک فناوری منحصر به فرد برای تولید انواع مختلف قطعات صنعتی و مصرفی برای طیف وسیعی از کاربردها از هنر و طراحی گرفته تا مهندسی است. یکی از شرکت هایی که درخشش این تکنیک را به نمایش می ‌گذارد، یک شرکت معماری و طراحی داخلی هلندی به نام Aectual است که قطعات پایدار توسعه یافته طی یک فرآیند دایره ‌ای را ارائه می ‌دهد. در وب سایت این شرکت طیف وسیعی از محصولات زیست سازگار شامل اشیاء کوچک برای خانه و باغ از گلدان های گیاهی گرفته تا تقسیم کننده های اتاق بزرگ قابل سفارش می باشد. این شرکت علاوه بر کالاهای مصرفی مجموعه ای چشمگیر از همکاری ها را با شرکت های بزرگی از جمله دیزنی و نایک به انجام رسانیده است.

 

ساخت قطعات طراحی داخلی زیست سازگار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

یکی از بنیانگذاران Aectual به نام Hedwig Heinsman به همراهHans Vermeulen  و Martine de Wit، فناوری پرینت سه بعدی را ابزاری برای متحول کردن صنعت ساختمان در سطوح مختلف، از محدود کردن ضایعات، بازگرداندن مواد زائد، استفاده از مواد محلی، افزایش امکانات طراحی و سفارشی ‌سازی انبوه می دانند. این شرکت با استفاده از تکنولوژي پرینت سه بعدی، اشیا و سیستم های داخلی مبتنی بر اقتصاد دایره ای تولید می کند. آن ها کاتالوگ رو به رشدی از سیستم‌ های کاملاً قابل تنظیم، مانند کف ‌پوش ‌های، پوشش‌ های دیواری و اشیایی مانند گلدان‌ های بزرگ و چهارپایه را ارائه می دهند. این محصولات پس از استفاده قابل بازگرداندن هستند و شرکت Aectual آنها را تکه تکه کرده و در محصولات جدید خود مجدداً مورد استفاده قرار می دهد. به این ترتیب محصولات تولیدی این شرکت کاملاً پایدار هستند.

ساخت قطعات طراحی داخلی زیست سازگار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت قطعات طراحی داخلی زیست سازگار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت Aectual به عنوان بزرگترین پلت فرم جهان که مبلمان و تزئینات چاپ سه بعدی شده پایدار ارائه می دهد، با شرکت های بزرگی مانند هرمس، دیزنی، نایک، BMW و طراحان مشهوری کار کرده است. این شرکت در حال حاضر همکاری خود با Tetra Pak را آغاز کرده است که سالانه  حدود 200 میلیارد قوطی نوشیدنی تولید می کنند. شرکت Aectual اخیراً مجموعه ای از محصولات ساخته شده با استفاده از قوطی های نوشیدنی بازیافتی را راه اندازی کرده است.

  منبع: https://www.3dnatives.com  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قطعات طراحی داخلی زیست سازگار