هر روز شرکت های خودروسازی بیشتری از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای توسعه قطعات محصولات جدید چه برای خودروها، کامیون ‌ها یا موتورسیکلت ‌ها استفاده می کنند. اخیراً یک خودروساز بریتانیایی به نام Bentley Motors Ltd  از خودروی جدید  Baturخود رونمایی کرده است. این خودرو دارای قطعات طلای ۱۸ عیار پرینت سه بعدی شده می باشد.

 

توسعه قطعات طلای ۱۸ عیار در خودرو  Bentley Batur با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

خودرو جدید Bentley مانند مدل قبلی خود نام یک دریاچه  با عمق تقریبی ۸۸ متر در جزیره بالی اندونزی به نام Batur را دارد که نه تنها برای چشمه های آب گرم، بلکه برای تأمین کشاورزی محلی نیز مهم است. گفته می شود که مدل Batur با قدرت ۷۴۰+ اسب بخار، موتور ۶٫۰ لیتری W12 دستی با توربوشارژرهای دوقلو، قدرتمندترین خودروی Bentley در تمام دوران است. این خودروی الکتریکی طراحی نوآورانه، عملکرد بالا و فناوری پرینت سه بعدی را با هم ترکیب می ‌کند تا لذت رانندگی تضمین شده را برای ۱۸ مالک آینده آن که پیش از این Batur خود را رزرو کرده ‌اند فراهم سازد.

توسعه قطعات طلای ۱۸ عیار در خودرو Bentley Batur با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه قطعات طلای ۱۸ عیار در خودرو Bentley Batur با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Batur خودروی مهمی برای Bentley است. Andi Mindt  و تیمش طراحی کلاسیک Bentley را به یک طراحی قوی‌ تر و جسورتر تبدیل کرده‌ اند که هم ظریف و هم برازنده است. اما اینکه چرا این خودرو برای Bentley بسیار مهم است، در جزئیات ساخت آن پنهان است. ۱۸ مشتری خودرو جدید Bentley علاوه بر ویژگی های هیجان انگیز مانند eLSD، سیستم فرمان چهار چرخ و موج گیر های ۴۸ ولتی، می توانند انتخاب کنند آیا می خواهند برخی آیتم ها را به صورت یک نسخه پرینت سه بعدی شده از طلای ۱۸ عیار دریافت کنند. در این مدل Bentley،  قطعات چاپ سه بعدی شده بیشتری مانند پوشش تیتانیومی پرینت شده با استفاده از فناوری ساخت افزایشی تولید شده اند.

قطعات پرینت سه بعدی شده در خودرو Bentley Batur

قطعات پرینت سه بعدی شده در خودرو Bentley Batur

وقتی صحبت از پایداری می شود، Bentley قطعاً جلوتر از بسیاری دیگر از شرکت های خودروسازی است. خودرویBatur  از کامپوزیت های کتان با کارایی بالا ساخته شده است که جایگزین بسیار پایدارتری برای فیبر کربن می باشد. این ماده در عین حفظ همان خواص الیاف کربن شامل استحکام و سبکی، ردپای محیطی بسیار کمتری دارد. شرکت خودروسازی Bentley اخیراً در حدود ۵/۳ میلیون یورو روی امکانات پرینت سه بعدی خود در انگلستان، جایی که تمام مدل‌ های Bentley در آن ساخته می‌ شوند، سرمایه ‌گذاری کرده است. این واقعیت که تمام ۱۸ مدلBatur  از پیش رزرو شده اند، به وضوح نشان می دهد که تقاضا برای وسایل نقلیه سفارشی سازی شده که ویژگی های لوکس و عملکردی را به روش های نوآورانه ترکیب می کنند در جامعه ما به طور پیوسته در حال افزایش است.

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

پرینت سه بعدی قطعات طلای ۱۸ عیار در خودرو Bentley Batur

به این پست امتیاز دهید