شرکت بوئینگ که مدت هاست از تکنولوژی پرینتر سه بعدی استفاده می کند، هر سال ایمان خود به این فناوری را تجدید می کند. این غول هوافضا پس از استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای نمونه سازی های مختلف و طراحی قطعات استفاده نهایی، اکنون قطعات پرینت سه بعدی شده را برای ماهواره های ایالات متحده توسعه می دهد. بوئینگ در حال حاضر به طور خاص در حال ساخت WGS-11+، یازدهمین ماهواره در صورت فلکی WGS، در ال سگوندو در کالیفرنیا است. این پروژه که با مشارکت ارتش ایالات متحده انجام می شود، به منظور افزایش قابلیت های ارتباطاتی برای نیروهای آمریکایی و در عین حال کمک به محافظت در برابر پارازیت و تداخل طراحی شده است.

ساخت قطعات ماهواره با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی شرکت بوئینگ امیدوار است با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی، زمان ساخت را به شدت کاهش داده و این ماهواره را در سال ۲۰۲۴ تحویل دهد. Troy Dawson، معاون سیستم های ماهواره ای بوئینگ، گفت: “ما در حال چاپ بیش از هزار قطعه برای WGS-11+ هستیم که به ما این قابلیت را می دهد تا سفارشی سازی را به گونه ای تعریف کنیم که عملکرد سیستم را بدون نیاز به زمان های طولانی یا ابزارهای سفارشی بهبود بخشد. ما می دانیم که سرعت چقدر برای این ماموریت مهم است. سرعت تولید به معنای اثربخشی در برابر تهدیدات است. ما همانطور که به سرمایه گذاری در فناوری و فرآیندهای خود ادامه می دهیم، می دانیم که یک ماهواره با توانایی مشابه می تواند حتی سریعتر تحویل داده شود”.

ساخت قطعات ماهواره با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت قطعات ماهواره با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

      استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در توسعه ماهواره بوئینگ و نیروی فضایی ایالات متحده به طور رسمی فاز تولید این برنامه را در اواخر سال ۲۰۲۱ پس از تکمیل بررسی طراحی سیستم راه اندازی می کنند. آنها گفته اند که از مزایای فناوری چاپگر سه بعدی برای تسریع توسعه ماهواره و بهینه سازی عملکرد آن استفاده کرده اند. از جمله قطعات پرینت سه بعدی شده ماهواره WGS-11+  می توان به سیستم های عایق بندی و کنترل حرارتی اشاره کرد. بوئینگ در بیانیه مطبوعاتی خود در مورد فرآیند پرینتر سه بعدی مورد استفاده اطلاعاتی منتشر نکرد، اما تصریح کرده است که از یک آلیاژ آلومینیوم، یک آلیاژ تیتانیوم و یک پلیمر با کارایی بالا استفاده کرده است. در حال حاضر تعداد کمی از شرکت ‌ها از فناوری پرینت سه بعدی برای طراحی ماهواره ‌ها استفاده می‌ کنند، اما این نوع ابتکارات در حال گسترش می باشند. به عنوان مثال اخیراً شرکت Fleet Space در استرالیا از پرتاب ماهواره هایی که کاملاً با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته شده اند در آینده خبر داد. در نهایت، این روش تولید که به طور گسترده در صنایع هوافضا و خودرو پذیرفته شده است، می تواند به استانداردی برای ساخت ماهواره ها تبدیل شود. شرکت بوئینگ ادعا می‌ کند که ماهوارهWGS-11+  تحولی را در فناوری آرایه فازی به نمایش می‌گذارد، زیرا می‌تواند صدها پرتوهای الکترونیکی هدایت شونده را به طور همزمان تولید کند، شاهکاری که ممکن است به لطف انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط فناوری ساخت افزایشی انجام شده باشد.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قطعات ماهواره

به این پست امتیاز دهید