شرکت های اتوبوسرانی Mercredes-Benz و Setraبه زودی قادر خواهند بود قطعات وسایل نقلیه خود را با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی تولید کنند. این خبر مستقیماً در اعلامیه یک شرکت سازنده قطعات به نام Daimler Buses در یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شده است. این سازنده با ارائه امکان تولید سریع و ارزان قطعات یدکی در محل به مشتریان، ارسال زمان ‌بر قطعات را به پایان می رساند. اگرچه این تصمیم ممکن است غافلگیر کننده به نظر برسد، اما این اولین باری نیست که شرکت اتوبوسرانی Daimler Buses به فناوری ساخت افزایشی روی آورده است. این شرکت از سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۸۰ قطعه جایگزین را برای وسایل نقلیه خود پرینت سه بعدی می کرد. این شرکت سال گذشته به منظور کمک به سهولت دسترسی مشتریان خود به قطعات پرینت سه بعدی شده، یک مرکز پرینت سه بعدی سیار در کانتینر ایجاد کرد. 

ساخت قطعات یدکی اتوبوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت های حمل و نقل در حرکت رو به جلو خود برای چاپ قطعات یدکی اتوبوس های Mercredes-Benz  تنها به چاپگر سه بعدی مجاز، فرآیند ثبت نام و یک مجوز برای قطعه مورد نیاز به تعداد دلخواه نیاز دارند. به این ترتیب، تمام شرکت‌های دارای وسایل نقلیه می‌توانند خودشان «کارخانه قطعات کوچک» خود را ایجاد کنند. شرکت Daimler Buses به منظور تنظیم کل این فرآیند، با خدمات دیجیتال خود، Omniplus، تماس گرفته است.

ساخت قطعات یدکی اتوبوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت قطعات یدکی اتوبوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

  شرکت Daimler Buses در یک بیانیه مطبوعاتی، اشاره کرد که سرویس جدیدی که به مشتریان ارائه می‌شود شبیه به پلتفرم‌ های استریم است، ایده این است که می‌ توان از آن در هر زمان و هر مکان استفاده کرد. شرکت ‌های اتوبوسرانی ابتدا باید در فروشگاه الکترونیکی مجاز پرینت سه ‌بعدی ثبت‌ نام کنند و دستگاه های پرینترسه بعدی مورد استفاده خود را معرفی کنند. سپس، آنها به سادگی مجوز چاپ سه بعدی رمزگذاری شده را برای دریافت فایل های دیجیتالی قطعات مورد نظر خریداری می کنند. هنگامی که فرایند پرینت سه بعدی کامل می شود، مجوز بدون ذخیره داده ها منقضی می گردد. اگر شرکت ‌های حمل ‌و نقل بخواهند قطعه خاصی را بسازند که پرینترهای سه بعدی آن ‌ها اجازه نمی ‌دهد، شرکای Omniplus نیز می‌ توانند این کار را انجام دهند.

به گفته شرکت Daimler Buses، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ قطعه و ۱۵۰۰ جزء در دسترس است و انتظار می ‌رود این تعداد در ماه‌ های آینده افزایش یابد. این شرکت سازنده قطعات امیدوار است با این برنامه جدید و با محدود کردن مشکلات زنجیره تامین، قطعات خود را سریعتر در دسترس قرار دهد. این شرکت خاطرنشان می کند که به لطف فناوری پرینت سه بعدی، شرکت ها مزایایی از جمله دسترسی سریع تر به قطعات، زنجیره تامین کوتاه تر و صرفه جویی در هزینه خواهند داشت.

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قطعات یدکی اتوبوس

به این پست امتیاز دهید