یک هنرمند دیجیتال فرانسوی به نام Gilles-Alexandre Deschaud بیش از دو سال زمان صرف ساخت یک فیلم کوتاه بلند پروازانه تنها با استفاده از قطعات پرینت سه بعدی شده کرد. این انیمیشن استاپ موشن کهChase Me  نام دارد در جشنواره معتبر بین المللی فیلم انیمیشن آنسی به نمایش درآمد و همچنین برای شرکت در بخش فیلم کوتاه جشنواره کن انتخاب شد. تمام قطعات این استاپ موشن با استفاده از یک پرینتر سه بعدی شرکت Formlabs ساخته شده اند.

ساخت انیمیشن کامل با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

داستان از آنجا شروع می شود که دختری جوان آواز می خواند،  یوکه لیلی  می نوازد و در جنگلی جادویی قدم می زند. اما داستان به همین سادگی که به نظر می رسد نیست. یک هیولا از سایه اش شکل می گیرد و همچنان که او را درون جنگل تعقیب می کند به تکامل خود ادامه می دهد. Deschaud در اینباره گفت: “Chase Me داستانی در مورد به آغوش کشیدن ترس ها و تبدیل آنها به زیبایی ها است.” اما سوال این است که ساختن یک فیلم ویدئویی استاپ موشن پرینت سه بعدی شده چه مراحلی دارد؟

  • دو سال کار
  • چهار ماه انیمیشن CG
  • ده ماه پرینت سه بعدی بدون توقف (تقریباً ۶۰۰۰ ساعت)
  • ۸۰ لیتر رزین
  • ۲۵۰۰ قطعه پرینت سه بعدی شده
  • ۱۲ مجموعه پرینت سه بعدی شده مختلف

تک تک فریم های فیلم قبل از تبدیل به مدل های پرینت سه بعدی شده توسط Deschaud در CG طراحی شدند. این فریم ها در مرحله بعدی به منظور دستیابی به نتیجه نهایی، از طریق انیمیشن استاپ موشن با سرعت ۱۵ فریم در ثانیه بازسازی شدند. مجموعه و کاراکترهای این انیمیشن با وضوح ۱۰۰ میکرون پرینت سه بعدی شده اند و پس از حذف ساختار های پشتیبانی عملیات پس پردازش زیادی انجام نشده است.

ساخت یک انیمیشن کامل با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت یک انیمیشن کامل با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

فرایند پرینت سه بعدی قطعات استاپ موشن Chase Me

قطعات بزرگتر مانند درخت بزرگ درون جنگل در ۲۲ قطعه جداگانه چاپ و بعداً مونتاژ شده اند. مجموعه هایی مانند آبشار لازم بود به منظور ایجاد احساس حرکت فریم به فریم چاپ سه بعدی شوند. دختر جوان چاپ سه بعدی شده در فیلم فقط ۳ سانتی متر ارتفاع دارد، این در حالی است که ارتفاع نمونه های پرینت سه بعدی شده برای عکس های کلوزآپ تا ۷ سانتی متر می رسد.

Deschaud  نزدیک به یک دهه است که در صنعت جلوه های بصری به عنوان یک هنرمند دیجیتال و انیماتور کار می کند. او عاشق استفاده از رسانه های ترکیبی برای داستان سرایی است و شروع به ترکیب انیمیشن سه بعدی با رسانه های دو بعدی مانند نقاشی و طراحی کرده است. تجربه او در استفاده از سبک های جدید او را به دنیای خلاقانه پرینت سه بعدی سوق داد و شروع به استفاده از آن برای توسعه ویدئو های خلاقانه کرد. Deschaud برای ساخت قطعات با وضوح بالا برای انیمیشن Chase Me از یک پرینتر سه بعدیSLA  استفاده کرده است.

فرایند پرینت سه بعدی قطعات استاپ موشن Chase Me
فرایند پرینت سه بعدی قطعات استاپ موشن Chase Me

Max Lobovsky ، بنیانگذار شرکت Formlabs گفت: “کاربرانی مانند Gilles-Alexandre که کارهای خارق العاده ای با چاپگر سه بعدی Formlabs انجام می دهند، الهام بخش ما برای ادامه آنچه انجام می دهیم هستند. Chase Me چه از لحاظ زیبایی شناسی و چه از نظر توجه به جزئیات زیبا و قدرتمند است. “

این اولین باری نیست که می بینیم از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت فیلمسازی استفاده می شود. فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت تبلیغات و حتی فیلم های استاپ موشن مورد استفاده قرار می گیرد. اما به نظر می رسد میزان زمان و تلاشی که برای ساخت Chase Me انجام شده بسیار حیرت انگیز است.در حال حاضر قطعات پرینت سه بعدی شده استاپ موشن Chase Me در وب سایت Deschaud قابل خریداری هستند.

 

منبع: https://3dprint.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.8/5 - (40 امتیاز)