وقتی نام برند آدیداس را می شنویم، معمولاً یاد لباس های ورزشی، کفش های دویدن و هر چیزی که با ورزش سرو کار دارد می افتیم. پیش از این برند آدیداس از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای بهبود نحوه ساخت کفش های ورزشی استفاده کرده است. اینبار شرکت آدیداس با همکاری شرکت Carbon بر صنعت کاملاً متفاوتی تمرکز کرده است. این تیم ها با همکاری یکدیگر و استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی قطعات خودروRX 500h F SPORT  از لکسوس را با الهام از فیلم ابرقهرمانی آمریکایی استودیو مارول به نام “Black. Panther: Wakanda Forever ” توسعه داده اند.

 

توسعه قطعاتLexus RX  توسط آدیداس و کربن با استفاده از تکنولوژی  پرینت سه بعدی

انتخاب این فیلم تصادفی نیست. در واقع، آدیداس اخیراً مجموعه Wakanda Forever به بازار عرضه کرده است. این مجموعه شامل کفش و پوشاک اسپرت است. در این فیلم به هویت خیالی ملت آفریقا پرداخته شده است و طراحی خودروی لکسوس با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی نیز بر این اساس می باشد.

ساخت فرمان خودرو لکسوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت فرمان خودرو لکسوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

 

فرایند استفاده از پرینت سه بعدی در ساخت قطعات Lexus RX 500h F SPORT

اگرچه از اهمیت فناوری پرینت سه بعدی صنعت خودروسازی آگاهیم، بیایید نگاهی به کاربرد آن در این خودرو بیندازیم. نسخه فعلی خودرو RX به عنوان یک الگو برای نمونه توسعه یافته توسط آدیداس استفاده شد. تمام نقاط لمسی خودرو مانند بالشتک فرمان یا سپرهای جلو و عقب پرینت سه بعدی شده اند. شرکت Carbon از مواد پرینت سه بعدی با بازگشت انرژی استفاده کرد که در کفش ‌های 4D-FWD آدیداس نیز یافت می ‌شود. علاوه بر این، لوگو شرکت Lexus روی پشت سری های صندلی جلو و لوگوی آدیداس روی پشت سری صندلی وسطی عقب نصب شده است. فضای داخلی این خودرو برای دانش‌ آموزان  Adidas SEEDکه این پروژه را انجام دادند، یک چالشی بود زیرا آن ‌ها فضای داخلی را به طور کامل بازطراحی کردند.

پرینت سه بعدی لوگو آدیداس و لکسوس برای طراحی داخلی خودرو Lexus RX 500h F SPORT

پرینت سه بعدی لوگو آدیداس و لکسوس برای طراحی داخلی خودرو Lexus RX 500h F SPORT

با این حال، همه در Lexus International موافقند که چنین چالش ‌هایی برای طراحان جوان ارزش آفرین است. Sabina Charfauros-Redmon مدیر ارشد نوآوری Lexus International گفت: “لکسوس توجه زیادی به پرورش طراحان آینده دارد. ما Adidas SEED را به عنوان یک استاندارد جدید می بینیم که درها را در صنعت طراحی باز می کند. جوانان این فرصت را دارند تا خلاقیت را فراتر از درک خود گسترش دهند. لکسوس به این داستان اعتقاد دارد و خوشحال است که بخشی از این فرآیند است”. این شرکت برای اطمینان از اینکه دانش آموزان می توانند با خیال راحت در فرآیند طراحی راهنمایی شوند، کارگاه های متعددی برگزار کرد که طراحی خودروها و همچنین فرآیندهای خلاقانه کلی، رنگ ها و مواد را به طور دقیق پوشش داده است. بخش بیرونی خودروی لوکسRX 500h F SPORT  دارای رنگ های بنفش مناسب برای این فیلم است که در مجموعه آدیداس نیز منعکس شده است. جزئیات طلا، الگوهای الماسی شکل یا حروف الفبای طرح Wakanda نیز روی این خودرو یافت می شود. طراحی داخلی Lexus RX 500h F SPORT  

  منبع: https://www.tracednews.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قطعاتLexus RX

به این پست امتیاز دهید