یک شرکت استارتاپ در سان فرانسیسکو به نام گانتری از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای ساخت لامپ های رومیزی لوکس استفاده می کند. کریستینا تیلور، مدیر ارشد فناوری این شرکت و دارنده مدرک دکترا از مؤسسه فناوری جورجیا پیش از پیوستن به این کمپانی ماهواره هایی طراحی کرده است.

 

تولید لامپ های رومیزی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

چاپ سه بعدی لامپ رومیزی
چاپ سه بعدی لامپ رومیزی

کریستینا تیلور گفت: “تولید یک محصول می تواند سالها طول بکشد و میلیون ها دلار هزینه در بر داشته باشد و ما هیچ ایده ای نداریم که مردم پس از تولید به آن محصول علاقه ای داشته باشند. هزینه توسعه یک محصول به حدی است که بیشتر طراحان نمی توانند طرح های خود را در بازار ببینند. “

تولید لامپ های رومیزی با پرینت سه بعدی
تولید لامپ های رومیزی با پرینت سه بعدی

بنیانگذاران شرکت گانتری احساس کردند که فاصله بین دکوراسیون های منازل معمولی و دکورهای لوکس را می توان با فناوری پرینت سه بعدی و کمی خلاقیت پر کرد. با این حال به گفته آنها یک مشکل وجود دارد و آن این است که تنها یک نوع پرینت سه بعدی وجود دارد که به اندازه کافی مقرون به صرفه است تا مصرف کننده هایی با وضعیت مالی متوسط ​​نیز توانایی خرید آن را داشته باشد. این تکنولوژی پرینت سه بعدی فناوری FFF / FDM است که سطح کیفیت آن به هیچ وجه لوکس نیست و خطوط لایه ها قابل مشاهده می باشد.

پرینت سه بعدی لامپ های رومیزی
پرینت سه بعدی لامپ های رومیزی

اما شرکت گانتری این مشکل را با یک راه حل ساده حل می کند: کمی شن و ماسه سبک و یک پوشش رنگ با پایه آب. نتایج بسیار امیدوار کننده است. لامپ های رومیزی آنها از منابع مدرن و براق نور هستند که به راحتی می توانند با آثار هنری در نمایشگاه های یک گالری اشتباه گرفته شوند. علت این موضوع این است که گانتری موانع بین طراحان و مصرف کنندگان را از بین می برد. طراحان می توانند بطور مستقیم از طریق وب سایت اقدام به فروش دکوراسیون نورپردازی خود کنند و شرکت Create Hub تمام ابعاد اتصالات، لامپ ها و سایر سخت افزارهای غیر قابل چاپ را در اختیار طراحان قرار می دهد. مهندسان شرکت گانتری مستقیماً با طراحان ارتباط برقرار می کنند تا به آنها در بهینه سازی مدل های خود برای چاپ و مراحل پس  پردازش کمک کنند. پس از اتمام طراحی، شرکت گانتری کلیه عملیات چاپ، مونتاژ و حمل را کنترل می کند و طراحان برای هر فروش حق امتیاز دریافت می کنند.

 

پرینت سه بعدی لامپ رومیزی
پرینت سه بعدی لامپ رومیزی

در حال حاضر شرکتGantri  تنها فروشنده لامپ های رومیزی است که همگی از پلاستیکPLA  ساخته شده اند و شامل لامپ های LED کم نور می باشند. آنها قطعات طراحی داخلی دیگری را نیز تولید خواهند کرد. برای کمک به این هدف آنها در حال توسعه یک پرینتر سه بعدی به نامGantri Dancer  هستند که شامل صفحه کار دوارمی باشد. این طرح برای پرینتر سه بعدی این امکان را فراهم می سازد تا مواد را به طور مستقل در چهار نقطه مختلف تزریق کند، به این معنی که می تواند چهار برابر سریعتر عملیات چاپ را انجام دهد.

تولید لامپ های رومیزی با پرینت سه بعدی
تولید لامپ های رومیزی با پرینت سه بعدی

کریستینا تیلور افزود: “درGantri ما معتقدیم که آینده تولید، دیجیتال است. علت این امر این است که تولید صنعتی به تولید بیش از حد ضایعات منجر می شود و تولید محصولات کیفیت بالا با روش های تولید سنتی بسیار پرهزینه است. در عوض ما از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید محصولات با کیفیت لوکس استفاده می کنیم. “

چاپ سه بعدی لامپ های رومیزی
چاپ سه بعدی لامپ های رومیزی

 

منبع: https://3dprinting.com/

ماه را به خانه خود بیاورید با سفارش این لامپ رومیزی مدل کره ماه که در ویدیو زیر مشاهده می کنید.

 

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

پرینت سه بعدی لامپ های رومیزی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید