چند ماه پیش، متا، شرکت مادر فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام، از خرید یک شرکت بلژیکی-هلندی متخصص در زمینه تولید لنزهای پرینت سه بعدی شده خبر داد. این شرکت قبلاً چندین میلیون یورو برای لنزهای عینک خود جمع آوری کرده بود، که این خرید را به یک حرکت استراتژیک برای متا تبدیل می کرد، در واقع با این کار غول فناوری جای پای خود در صنعت پرینتر سه بعدی باز کرد. علاوه بر این، این خرید به متا کمک می کند تا طیف عینک های هوشمند خود را گسترش دهد. همچنین این عمل علاقه روزافزون شرکت ها به فناوری های سه بعدی را برجسته می کند. 

 

تولید لباس توسط مارک زاکربرگ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، بار دیگر در سرفصل اخبار قرار گرفت. او به تازگی از فناوری پرینت سه بعدی به منظور تولید لباس برای دخترش استفاده کرده است. بر اساس گزارش Future Market Insights، بازار لباس های پرینت سه بعدی شده در سال 2022 حدود 3.6 میلیارد دلار برآورد شده است. انتظار می ‌رود این رقم تا سال 2029 به 7.2 میلیارد دلار افزایش یابد که نشان دهنده محبوبیت روزافزون استفاده از فناوری ساخت افزایشی در صنعت تولید پوشاک است. طراحان در هنگام استفاده از این فناوری محدودیتی در ایجاد خلاقیت ندارند، زیرا توسعه طرح های پیچیده و منحصر بفردی که با استفاده از روش های سنتی قابل تولید نیستند را برای آنها امکان پذیر می سازد. علاوه بر این، پایداری یک جنبه مهم از فناوری پرینت سه بعدی است، در واقع می توان از مواد بازیافتی مانند پلاستیک PET برای تولید استفاده کرد.

تولید لباس توسط مارک زاکربرگ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تولید لباس توسط مارک زاکربرگ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

به نظر می رسد مارک زاکربرگ از روند رو به رشد لباس های چاپ سه بعدی شده الهام گرفته است. او اخیراً تصاویری از دخترانش را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته که لباس هایی که خودش چاپ کرده است را پوشیده اند. یکی از لباس ها به رنگ سبز که از عناصر مثلثی تشکیل شده، بر روی لباس های معمولی پوشیده شده است. کپشن پست اینستاگرام چنین بود: “من عاشق ساختن چیزهای جدید هستم و اخیراً شروع به طراحی و چاپ سه بعدی لباس با دخترانم کرده ام”. زاکربرگ اعلام کرد که از ماده پرینت سه بعدیPLA  و نخ کربن جهت اطمینان از استحکام استفاده کرده است.

  منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی لباس توسط مارک زاکربرگ