اخیراً یک شرکت آمریکایی-اسرائیلی با معرفی دستگاه پرینتر سه بعدی J850 TechStyle، موفقیت خود در دنیای مد را نشان داده است. این سازنده از مجموعه پرینت سه بعدی شده خود با نامSSYS 2Y22 Reflection در هفته طراحی میلان رونمایی کرده است. این مجموعه که شامل پوشاک بسیار منحصر به فرد پرینت سه بعدی شده، لوازم جانبی شخصی سازی شده و همچنین کالاهای لوکس می باشد، به تأثیر اجتماعی وقایع سال‌ های اخیر اشاره دارد. این شرکت به لطف همکاری نزدیک با مجموعاً ۷ گروه طراحی و نوآوری، پرینتر سه بعدی J850 TechStyle، توانست لباس ها و کت و شلوارهای سطح بالا، بسته بندی های لوکس، لوازم آرایشی، کیف دستی، کفش و موارد دیگر را تولید کند.

 

توسعه مجموعه پوشاک و اکسسوری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در هفته طراحی میلان

Naomi Kämpfer، مدیر هنر، طراحی و مد شرکت Stratasys عنوان کرد که مجموعه پرینت سه بعدی شده Reflection قصد دارد تاثیر تغییرات جهانی دو سال اخیر را از طریق مد و طراحی نوآورانه زنده کند. به همین دلیل، این تیم می خواهند به طور خاص جنبه هایی مانند بی عدالتی هایی مانند برابری، جنسیت و قومیت، طول عمر و احترام به کره زمین و محیط زیست را با لباس های پرینت سه بعدی شده به نمایش بگذارند.

توسعه مجموعه پوشاک و اکسسوری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در هفته طراحی میلان

توسعه مجموعه پوشاک و اکسسوری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در هفته طراحی میلان

انقلابی در صنعت مد و پوشاک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکتStratasys  با مجموعه SSYS 2Y22 Reflection نه تنها به مسائل مربوط به پایداری و فرآیندهای تولیدی می پردازد، بلکه از گروه های طراحی نیز حمایت می کند. از جمله این طراحان KAIMIN است که قبلاً با افراد مشهوری زیادی همکاری داشته است. KAIMIN به عنوان بخشی از این همکاری، لباس هایی مانند کت و شلوار و ژاکت را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توسعه داده است.

همچنین آزمایشگاه طراحیFORÆVA  که توسط طراحی به نام Lana Dumitru و معماری به نام Vlad Tenu تأسیس شده است، در این شرکت وجود دارد. هدف آن ‌ها این بود که از طریق داستان‌ سرایی بین لباس ‌ها و اکسسوری ‌های ساخته شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی یک ارتباط اجتماعی ایجاد کنند. قطعات طراحی شده در مجموعه Reflection دارای طرح‌ های سنتی رومانیایی است که با بررسی دقیق ‌تر، قرار است معانی پنهان آن فرهنگ را به ما نشان دهند. علاوه بر این، کریم رشید، آزمایشگاه Jasna Rok، Ganit Goldstein،Assa Studio  و Illusory Material نیز تاثیر خود را به عنوان تیم های طراحی در مجموعه مد Stratasys داشته اند.

انقلابی در صنعت مد و پوشاک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

انقلابی در صنعت مد و پوشاک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت  Stratasysبه خوبی از اهمیت همکاری با طراحان و خانه ‌های مد در توسعه مجموعه SSYS 2Y22 Reflection  آگاه است. Shamir Shoham، معاون طراحی Stratasys گفت: “همکاری ما با طراحان و خانه‌ های مد این امکان را برای ما فراهم ساخت تا مجموعه ای نوآورانه را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ایجاد کنیم. ما بر این باوریم که پرینت سه بعدی آینده نوآوری در صنعت مد و طراحی است و امکانات نامحدودی را برای شخصی سازی و سفارشی سازی پارچه ها برای طراحان و تولیدکنندگان فراهم می کند.”

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی مجموعه لباس در هفته طراحی میلان

5/5 - (1 امتیاز)