امروزه ایرپاد ها یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت بزرگ اپل هستند. این محصولات توسط افراد در هر سنی مورد استفاده قرار می گیرند اما به نظر می رسد بیشتر مورد توجه نوجوانان قرار گرفته اند. وقتی صحبت از ایرپاد ها می شود یک کیس بدیهی ترین راه حل برای متمایز کردن ایرپاد شما از دیگران است. این کیس ها نه تنها ایرپاد ما را از دیگران متمایز می کنند بلکه از آنها محافظت نیز می کنند. تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای کاربران این امکان را فراهم ساخته است کیس های ایرپاد سفارشی سازی شده خود را بسازند. در این مقاله مجموعه ای از کیس های ایرپاد پرینت سه بعدی شده را مشاهده خواهید کرد.

 

ساخت لوازم جانبی ایرپاد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی می توان کیس های ایرپاد متناسب با AirPods 1، AirPods 2  و حتی AirPods را تولید کرد. اگر به یک پرینتر سه بعدی دسترسی ندارید شرکت پرینتر سه بعدی آیدیزاین به شما در ساخت طراح های سفارشی کمک می کند.

پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد ساده

این مدل کیس دارای یک طراحی ساده است. قسمت کلاهک آزادانه و بدون هیچ گونه تماسی با بقیه کیس باز می شود. در قسمت جلو کیس یک شکاف وجود دارد که به باز کردن راحت درپوش و همچنین نمایش LED های AirPods 2  کمک می کند. برای پرینت سه بعدی این طرح پیشنهاد می شود که این مدل را در حالت عمودی قرار دهید و  از ساختار های پشتیبانی استفاده کنید. فیلامنت هایPLA ،ABS  و PETG گزینه های مناسبی برای پرینت سه بعدی این طرح هستند اما فیلامنت های انعطاف پذیر TPU بهترین نتایج را به همره خواهند داشت. اگر تصمیم گرفتید از فیلامنت PLA استفاده کنید محصول نهایی به عملیات پس پردازش نیاز خواهد داشت.

پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد ساده
پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد ساده

پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد  با محافظت سریع

ایرپادها در صورت قرار گرفتن در جیب و در مجاورت کلید دچار خراش می شوند. برای جلوگیری از خراش و خرابی ایرپاد خود می توانید از این مدل استفاده کنید. این مدل کیس ایرپاد نیز بسیار ساده است اما وظیفه خود را به درستی انجام می دهد. این مدل درپوش ندارد و دارای حفره ای در قسمت جلو برای نمایش LED  می باشد. پرینت سه بعدی این مدل  بسیار آسان است زیرا به هیچ وجه نیاز به ساختار های پشتیبانی ندارد. پیشنهاد می شود ارتفاع لایه را ۰٫۲ میلی متر و درصد تراکم را ۲۰٪ در نظر بگیرید.

پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد با محافظت سریع
پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد با محافظت سریع

پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد سرسوییچی

اگرچه این مدل از لحاظ فنی یک کیس نیست اما جالب و مفید به نظر می رسد. آنچه شما به دنبال آن هستید یک مدل بسیار ساده است که شما را قادر می سازد ایرپاد خود را به عنوان کلید حمل کنید. این طرح را در دو مدل کوچک و بزرگ می توان پرینت سه بعدی کرد. پیشنهاد می شود برای پرینت سه بعدی مدل کوچک ضخامت لایه را ۰٫۱، سرعت پرینت را ۶۰ میلیمتر درثانیه و تراکم داخلی را ۱۰۰ درصد در نظر بگیرید.

پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد سرسوییچی
پرینت سه بعدی طرح کیس ایرپاد سرسوییچی

پرینت سه بعدی دو طرح کیس ایرپاد پرو 

طرح اول یک مدل کیس ایرپاد برای AirPods Pro است که فقط با فیلامنت TPU پرینت سه بعدی می شود. پرینت سه بعدی این مدل با استفاده از فیلامنت TPU نتیجه ای بسیار نزدیک به یک کیس ایرپاد استاندارد تولید شده در کارخانه خواهد داشت. پرینت سه بعدی این طرح با استفاده از سایر فیلامنت ها احتمالاً نمی تواند جزئیات داخل کیس را به درستی پرینت کند.

پرینت سه بعدی طرح کیس ۱ برای ایرپاد پرو
پرینت سه بعدی طرح کیس ۱ برای ایرپاد پرو

 اگر  ساخت مدل قبلی برای شما پیچیده به نظر می رسد، این طرح می تواند یک جایگزین خوب باشد. این طرح یک مدل کامل برای AirPods Pro است. این طرح را می توان با استفاده از انواع فیلامنت های مختلف پرینت سه بعدی کرد. شما به احتمال زیاد می خواهید از فیلامنت های PLA یا PETG استفاده کنید، اگرچه استفاده از فیلامنت انعطاف پذیر TPU نیز امکان پذیر است. در این طرح فضایی برای کابل شارژ در نظر گرفته شده است. طراح برای پرینت سه بعدی این مدل ارتفاع لایه را ۰٫۲ میلی متر و تراکم داخلی را ۱۵٪ در نظر گرفته است.

پرینت سه بعدی طرح کیس ۲ ایرپاد پرو
پرینت سه بعدی طرح کیس ۲ ایرپاد پرو

پرینت سه بعدی طرح حلقه اتصال ایرپاد به کمربند

اگر همیشه در حال حرکت هستید و می خواهید AirPods خود را در دسترس داشته باشید این مدل ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد. اگر AirPods را در جیب خود قرار دهید گاهی اوقات می تواند ناراحت کننده باشد. به همین دلیل اتصال ایرپاد به کمربند از طریق یک حلقه پرینت سه بعدی شده راه حل مناسبی است که ارزش امتحان کردن دارد. این مدل می تواند بدون ساختار های پشتیبانی پرینت سه بعدی شود. ارتفاع لایه ۰٫۲ میلی متر و تراکم داخلی ۱۵٪ شرایط مناسبی برای پرینت سه بعدی این طرح است. اگر بهترین جزئیات را می خواهید عملیات پرینت سه بعدی را با ارتفاع لایه ۰٫۱ انجام دهید.

پرینت سه بعدی مدل حلقه اتصال ایرپاد به کمربند
پرینت سه بعدی طرح حلقه اتصال ایرپاد به کمربند

پرینت سه بعدی یک کیس ایرپاد انعطاف پذیر

این مدل باید با استفاده از فیلامنت های بسیار انعطاف پذیر مانند Innofil 45 پرینت سه بعدی شود. در صورت پرینت سه بعدی این مدل با استفاده از فیلامنت PLA، درپوش نمی تواند باز یا بسته شود. اگر این مدل را به درستی پرینت سه بعدی کنید نتایج می تواند فوق العاده باشد. جهت ایجاد یک نتیجه خوب و جلوگیری از چسبندگی در هنگام استفاده از فیلامنت های انعطاف پذیر، بهتر است عملیات پرینت سه بعدی با سرعت پایین انجام شود.

پرینت سه بعدی یک کیس ایرپاد انعطاف پذیر
پرینت سه بعدی یک کیس ایرپاد انعطاف پذیر

پرینت سه بعدی پایه شارژ ایرپاد

این طرح یک کیس ایرپاد نیست اما به همان اندازه کاربردی است. AirPods شما به شارژ مجدد نیاز دارد و شما می توانید با پرینت سه بعدی این طرح، ایرپاد خود را به صورت ایستاده روی میز شارژ کنید. این مدل خاص به گونه ای طراحی شده است که کابل لایتنینگ کاملاً درون مدل قرار بگیرد و یک پایه مسطح و پایدار را تضمین کند. به نظر می رسد ارتفاع لایه ۰٫۲ میلی متر برای پرینت سه بعدی این مدل مناسب است. دمای پرینت کاملاَ وابسته به فیلامنتی است که شما استفاده می کنید.

پرینت سه بعدی پایه شارژ ایرپاد
پرینت سه بعدی پایه شارژ ایرپاد

پرینت سه بعدی کیس های ایرپاد سفارشی سازی شده

با نگاهی به این طرح ها به سادگی متوجه الگوهایی با جزئیات و ویژگی های بسیار دقیق می شوید. این مدل ها با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی رزین پرینت سه بعدی شده اند. اگرچه امکان پرینت سه بعدی این طرح ها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی FDM نیز امکان پذیر است اما ممکن است جزئیات با دقت کمتری حاصل شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه بهتر است از تکنولوژی پرینت سه بعدی رزین استفاده شود.  

پرینت سه بعدی کیس های ایرپاد سفارشی سازی شده
پرینت سه بعدی کیس های ایرپاد سفارشی سازی شده

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید