به تازگی یک استودیوی طراحی در ایالات متحده و آرژانتین به نام Uido، ایده جدیدی برای طراحی برد های دستی برای ورزش موج سواری بدون تخته  با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ارائه کرده است. این تخته ها معمولاً زیر دست ها می لغزند تا به موج سوار کمک کنند روی امواج سر بخورد. اما دلیل واقعی اینکه چرا در این مقاله به بررسی این طرح پرداخته ایم، ابعاد اکولوژیکی آن است: این پدال ها که Wabo نامیده می شوند، از نمونه های اولیه پلاستیکی بازیافتی چاپ سه بعدی شده ساخته شده اند. این استودیو برای تولید نمونه های اولیه محصولات آینده خود کاملاً به فناوری پرینت سه بعدی Fused Deposition Modeling متکی است که پس از آن بازیافت شده و برای تولید لوازم جانبی کوچک برای دوستداران موج سواری بدون تخته مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت لوازم جانبی موج سواری از نمونه های اولیه بازیافتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

همانطور که می دانید، تکنولوژی پرینت سه بعدی امکان بازیافت هر نوع ضایعات را  فراهم می سازد. تعداد پروژه ‌هایی که حول به اصطلاح “اقتصاد دایره‌ای” می‌چرخند، به طور پیوسته در حال افزایش است که به این ایده کمک می ‌کند از فناوری ساخت افزایشی به عنوان یک روش تولید زیست سازگار استفاده کند.

ساخت لوازم جانبی موج سواری از نمونه های اولیه بازیافتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت لوازم جانبی موج سواری از نمونه های اولیه بازیافتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

 

 

 

وظیفه اصلی استودیو Uido پشتیبانی و مشاوره به مشتریان خود در توسعه محصولات زیبایی شناختی و کاربردی، به خصوص در زمینه گرافیک، طراحی یا تجهیزات دیجیتال است. این شرکت از فناوری چاپ سه بعدی برای توسعه نمونه های فیزیکی جهت به تصویر کشیدن ایده های خود به مشتریان استفاده می کند. اما پس از آن چه اتفاقی برای این نمونه اولیه می افتد؟ آیا این نمونه های اولیه به عنوان زباله ای دیگر مانند هزاران زباله پلاستیکی دور ریخته می شود؟ این تیم برای یافتن راه حل بهتر، پروژه جدیدی را آغاز کرد. شرکت Uido  در اینباره توضیح داد: “هر بار که پروژه طراحی محصول را انجام می ‌دهیم، ساختن نمونه ‌های اولیه پرینت سه بعدی شده یک بخش ضروری از فرآیند است. بنابراین، در طول سال، ما هزاران جعبه را با این نمونه های اولیه در رنگ ها و اندازه های مختلف پر می کنیم. بنابراین ما فکر کردیم که چه کاری می توانیم با آنها انجام دهیم و چگونه می توانیم آنها را به یک محصول جدید سرگرم کننده تبدیل کنیم. اینگونه بود که ایده ساخت برد های دستی برای موج سواری شکل گرفت.”

این تیم نمونه های اولیه پرینت سه بعدی شده خود را آسیاب کرده و براده های پلاستیکی را بازیابی می کند. در مرحله بعد صفحاتی به ضخامت ۶ میلی متر تولید شده و به شکل دلخواه برش داده می شوند که در این پروژه در این مورد تخته های کوچکی برای لیز خوردن زیر دست ها می باشد. در مرحله آخر بست ها اضافه می شوند. پروژه استودیو  Uidoنشان می‌ دهد که چگونه فناوری چاپ سه بعدی با اقتصاد دایره ‌ای ارتباط نزدیکی دارد.

منبع: https://www.3dnatives.com  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی لوازم جانبی موج سواری بدون تخته

به این پست امتیاز دهید